Türkiye Cumhuriyeti Karayolları Genel Müdürlüğü (TCK), ağır vasıtaların yoğun kullandığı devlet yolları ile otoyollarda çökmelere karşı dayanıklı ve tekerlek izi tutmayan ‘’taş mastik asfalt’’ kullanmaya karar verdi.
Ulaştırma Bakanlığı yetkililerinden alınan bilgiye göre, TCK, 1998’de Tarsus-Adana-Gaziantep yolunda ilk kez ‘’taş mastik asfalt’’ uygulaması yaptı. Bu uygulamadan elde edilen olumlu sonuçlar üzerine TCK, ‘’taş mastik asfalt’’ uygulamasını genişletme kararı aldı. TCK, bölge müdürlüklerine gönderdiği genelde, ağır vasıtaların yoğun kullandığı devlet yolları ile otoyollarda çökmelere karşı daha dayanıklı ve ağır vasıtaların tekerlek izini tutmayan ‘’taş mastik asfalt’’ kullanılmasını istedi. Karışımında sert taş kullanılan taş mastik asfaltın yüzey özelliklerinden dolayı çevreye daha az ses yaydığını belirten yetkililer, söz konusu kaplamanın ağır vasıtaların yol açtığı tekerlek izine karşı dayanıklılığının da daha yüksek olduğu bildirdi.
|