Telekomünikasyon Kurumu GSM operatörleri ve tüketiciler arasında arasında yaşanan sorunlara çözüm için yeni düzenlemelere gitti. Bundan sonra aboneler istemedikleri mesajlardan kurtulacak.
Telekomünikasyon Kurumu, özellikle GSM sektöründe ortaya çıkan sorunlara çözüm sağlanması amacıyla sektöre ilişkin Tüketici Hakları Yönetmeliğini yeniden ele aldı. Hazırlanan taslakta, GSM işletmelerinin düzenlediği kampanyaların kapsamı ve usulleri detaylı şekilde düzenleniyor. Düzenleme ile abonelerin istenmeyen mesajları alıp almama konusunda tercihte bulunmasına da imkân sağlanıyor.
Telekomünikasyon Kurulu 2. Başkanı Galip Zerey, yaptığı açıklamada, Telekomünikasyon Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliği’nin 2004 yılında çıkarıldığını ancak 4 yılda çok şeyin değiştiğini belirtti. Yönetmeliğin tekrar ele alındığını ifade eden Zerey, yönetmeliğin sektördeki değişime uygun hale getirileceğini, son 4 yıldaki değişikliklerin mevzuata işleneceğini kaydetti.
Abonelerin acil aramalar konusunda bilgilendirilmesi ve bu hizmetten nasıl yararlanabileceğine açıklık getirilmesi amacıyla ‘’Acil Aramalar’’ başlıklı bir madde eklendiğini anlatan Zerey, abonelerin istenmeyen mesajları alıp almama konusunda tercihte bulunmasına da imkân sağlandığını ifade etti. Zerey, ‘’Abonelik Sözleşmeli’’ maddesine, ‘’İşletmecinin kendisinin ya da üçüncü kişilerin reklâmlarını sesli ya da yazılı mesaj yoluyla abonelerine gönderebilmeleri için abonelik sözleşmesinin imzalanması sırasında abonenin onayını alması gerekmektedir. Abonelerin sözleşmenin imzalanmasından sonra da söz konusu mesajları alma ya da almama konusunda tercih yapma hakkı bulunmaktadır. İşletmeci tarafından bu hak, abonelere kolay uygulanabilir bir şekilde ve ücretsiz olarak sağlanır’’ hükmünün eklendiğini bildirdi.
Zerey, ‘’Amacımız tüketicilerin mümkün mertebe düşük fiyatla, kaliteli hizmet almasıdır.
Bunu verecek işletmeciler arasında da rekabetin sağlanmasıdır. Serbest rekabet ortamında yarışmalarıdır. Bunun için mevzuatımızı güncelliyoruz’’ dedi. Zerey hazırlanan taslakta ‘’Hizmetin kısıtlanması ya da durdurulması’’ başlığı altında yeni bir madde konularak hizmetin kesintisiz sürdürülmesinin esas alındığını, hizmetin hangi şartlarda kısıtlanabileceği ya da durdurulabileceğinin hükme bağlandığını ifade etti. Galip Zerey, GSM işletmelerinin düzenlediği kampanyaların da yeniden düzenlendiğini kaydetti. Kampanya konusunun tartışmalı olduğunu, operatörlerin düzenledikleri kampanyalara Telekomünikasyon Kurumunun müdahale etmesini istemediğini belirten Zerey, şunları kaydetti: ‘’Biz mümkün mertebe kampanyalara engel olmuyoruz. Sadece kampanya ile haksız rekabet oluşturulmasın diye bakıyoruz. Gerekiyorsa müdahale ediyoruz. Yaşadığımız tecrübelerden dolayı kampanyalara açıklık getirdik. Kampanya konusunda anlaşılmaz ve kapalı olan kısımlarını biraz daha detaylandırdık ve anlaşılır hale getirdik. Kampanya nedir, süresi ne kadardır, kaç kere tekrarlanabilir, kaç kişiyi kapsar... Çünkü yapacağımız müdahale sonuçta mahkemeye gidiyor. Mahkemelerde yaşanan sıkıntılar oldu. Bunların hepsini mevzuata işledik. Biz burada tüketici mağduriyetini engellemek istiyoruz.’’
Galip Zerey, kurumun ortaya çıkan sorunları bir taraftan Kurul kararlarıyla çözerken diğer taraftan bunları mevzuata işlemek üzere çalıştığını, her sorunda değişiklik yapmak yerine, ihtiyaç haline geldiğinde mevzuat değişikliğine gidildiğini belirtti.
|