Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Eskişehir Şube Başkanı Sülahi Özalp, sevgililer gününün tüketim toplumunu besleyen günlerdir biri haline geldiğini söyledi.
Özalp, sevginin kolay kazanılan bir şey olmadığını belirterek, kolay kazanılmayan sevginin çok kolay tüketildiğini kaydetti.
Sevgililer gününün bir güne sığdırılmasının çok yanlış olduğunu ifade eden Özalp, şöyle konuştu:
“Sevgililer gününde sevgiye biraz daha önem vermemiz lâzım. Sevgililer gününü annemiz, babamız, eşimiz, çocuklarımız kısaca sevdiğimiz herkesle birlikte kutlamalıyız. Sevgililer günü amacından saptırılarak ticaret haline getirilmiştir. Sevgililer günü tüketim toplumunu besleyen günlerdir biri haline geldi. Bu tür özel günlerde hediye alırken dikkat edilmelidir. Alınan hediyenin garanti belgesi, faturası mutlaka alınmalıdır.”
Özalp, Türkiye’ye son yıllarda çok kalitesiz mallar girdiğini ifade ederek, “Özellikle Çin’den gelen mallar iki gün sonra bozuluyor. Gerçek esnaf satış yapamaz hale geldi. Herkes hediyesini bütçesine göre ayarlamalıdır. İnsan seviyorsa hediyeye bile gerek yoktur. (Seviyorum) demek bu kadar pahalı ve zor olmamalıdır” dedi.
14 ŞUBAT DURGUNLUĞU
Kurban Bayramı ve yılbaşı satışları düşük seviyede kalan hazır giyim mağazalarında, sevgililer günü öncesinde durgunluk yaşandığı bildirildi.
Adana Giyim Markaları Derneği (AGİMAD) Başkanı Hasan Ayyıldız, Kurban Bayramı ve yeni yılda yeterince satış yapamadığı için faturalarını ödemekte zorlanan esnafın yaşadığı sıkıntının, sevgililer gününde beklenen talebin olmaması sonucu sürdüğünü söyledi.
Bazı sektörlerde kredi kartlarına 3 ay ödemesiz alışveriş imkanı tanınmasının da kendilerini olumsuz etkilediğini anlatan Ayyıldız, şöyle konuştu: “Esnaf arkadaşlarımız (Belki sevgililer gününde satış yapabiliriz) beklentisinde ama vatandaşın cebinde para yok. Para hep sanal ortamda dönüyor. Sanırım sevgililer 14 şubatı bir gül ile geçiştirecek. Dar ve orta gelir grubunun alım gücü geçen yıla oranla daha da düştü. Bu gelişmeler de toplumun her kesimini etkiliyor. Geçen yıl da benzer sorunu yaşadık. Sevgililer masrafa girmiyor.” Ayyıldız, hazır giyim sektöründe kar marjının düştüğünü, giderlerin ise attığını söyledi.
Esnafın gelecek konusunda endişeli olduğunu anlatan Ayyıldız, şöyle konuştu: “2007 yılı kötü geçti, 2008 yılından da umutlu değiliz. Ürününü satamayan esnaf, faturalarını, vergisini ve borcunu ödeyebilmek için ürünlerini indirim yaparak paraya dönüştürmeye çalışıyor. Birçok mağaza sahibi ayakta güçlükle duruyor. Bunun için yetkililerin, vergi indirimi, çok düşük faizli kredi gibi olanaklar sağlamasını bekliyoruz.”
|