Click Here!
      "Gerçekten" haber verir 08 Şubat 2008

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.
 

Haberler

Müstehcen reklamlara tepki

Edinilen bilgiye göre, 2007 yılı içinde RTÜK’e 138 bin 14 şikâyet başvurusu yapılırken, bu bildirimlerin yüzde 15’ini, yani 20 bin 135’ini reklâm kuşaklarıyla ilgili şikâyetler oluşturuyor.

Reklâm kuşakları hakkında yüzde 67 ile en çok reklâm konusu ürün, reklâmda yer alan görüntü, müstehcenlik gibi reklâmın niteliğiyle ilgili konular şikâyet ediliyor. Bunu yüzde 33 ile reklâmların yerleştirilmesi, uzun süreli ve sık olması gibi reklâmın niceliği konuları izliyor.

Reklâmların niteliği konusunda bildirimde bulunan vatandaşların en çok, “reklâm kaldırılsın’’, “Çocuk ve gençlerin korunması açısından sakıncalı’’, “Cinsellik ve müstehcenlik ihtiva ediyor’’, “Türk aile yapısına ve ahlâka aykırı görüntüler içeriyor’’, “Ürün, verilen özelliklere sahip değil, toplumu yanıltılıyor’’ şeklinde beyanda bulunduğu bildirildi.

RTÜK Üyesi Prof. Dr. İlhan Yerlikaya, bu verilere göre, izleyicilerin reklâm sürelerinin fazlalığı konusunda çok şikâyetçi olmadığını belirtti. Yerlikaya, “İzleyici reklam sürelerinin uzun olmasını, bir dereceye kadar tolere etmektedir. Çünkü izleyiciler de yayıncıların tek gelirinin reklâm gelirleri olduğunu bilmektedirler. Bu nedenle izleyiciler abartılı olmayan süre aşımlarına toleranslı yaklaşmaktadır’’ dedi.

Yerlikaya, izleyicilerin yoğunlaştığı asıl konunun reklâm imuhtevaları olduğunu vurgulayarak, şunları kaydetti:

“İzleyici, içerikteki müstehcenlik, çocuk ve kadın istismarı ile gayri ahlâkî yayınlara izleyici asla toleranslı yaklaşmamaktadır. İzleyici, bu durumdaki reklâmların kaldırılmasını talep etmektedir. Bu da şu demektir, reklâmdan amaçlanan hedefin tam tersi sonuç ortaya çıkmaktadır. Yani, zararlı içerikli reklâmların yayınlanmasından yayıncılar da reklâmı yapılan ürün sahipleri de zarar görmektedir. Çünkü içeriği bozuk reklâmlar, izleyicinin güvenini sarsmakta ve reklâmın etkinliğini azaltmaktadır. Bu sonuçlar izleyicinin reklâm süre aşımını tolere edebildiğini, ancak zararlı içeriklerle çocuklarına, kendisine ve aile yapısına zarar verilmesine şiddetle karşı olduğunu göstermektedir.’’

/ KONYA

08.02.2008

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 

Bütün haberler

Başlıklar

  CHP’nin ne dediği belli değil

  Anayasa yemini

  Bakan Şahin: Dinî kuralı devlet kuralı yapmıyoruz

  MHP'li Çelik: Üniversite dışında serbestliğe karşıyız

  YÖK’te istifa

  DTP’nin teklifine red

  İlk turda 404 kabul

  301 kalkmadan özgürlük olmaz

  ABD: Türbanda asla taraf değiliz

  Üniversitelilerden özgürlük manifestosu

  Katsayı konusunu YÖK görüşecek

  2008 kayıp yıl olmasın

  ATO’dan Gül’e vakıf raporu

  DP genel merkezi taşınacak

  İnternet ailenizden uzaklaştırmasın

  Ankara’ya 71 alt ve üst geçit

  Mehmed Zahid Kotku anılıyor

  Yıllar sonra nüfus cüzdanlarına kavuştular

  Derince Devlet Hastanesi 11 Şubat’ta açılıyor

  Dağıtılan kömürün maliyeti 1 milyar 8 milyon YTL

  Hekimoğlu: Risâle-i Nurları okuyun

  Yasak, çağdaşlıkla savunulamaz

  Müstehcen reklamlara tepki

  Kayıp çocuklar için araştırma yapılacak

  Kolesterol ciddî risk

  Basit görünen soğuk algınlığı zatürreye zemin hazırlayabilir

  NASA kara enerjinin peşinde

  Suçla mücadelede iletişim teknolojisi

  AB desteğiyle gelenek yaşatılacak

  Bir harfin bedeli 1,1 milyon $

  Dünyanın yarısından fazlası ceplenecek

  Yılın ilk tam ay tutulması 21 Şubat’ta

  Türk araştırmacılardan önemli buluş

  Lazboard’a karşı Snowboard


 Son Dakika Haberleri