Eğitime önemli yenilikler getiren “İnteraktif Çözüm Sınıfları” dün düzenlenen bir toplantıyla tanıtıldı.
Sistemi ilk kez yaygın olarak bütün kurumlarında kullanan ve büyük verim alan Çözüm Dergisi Dershaneleri Yönetim Kurulu Başkanı Osman Öztürk, “İÇS’nin önemi, görerek öğrenme imkânı vermesinden kaynaklanmaktadır. İÇS’de kullandığımız bilgiler bu görselliği aynı zamanda eğlenceli ve interaktif bir hale getirmektedir. Millî Eğitim Bakanlığının da bu sistemi kullanması sevindiricidir. Ancak ‘Akıllı tahtalar’, ‘Atıl tahtalar’” konumuna düşürülmemelidir” diye konuştu.
SİSTEMİ YAYGINLAŞTIRALIM
Bir şeyi öğretmenin en etkili yolunun kişiye onu yaptırmak ya da yaşatmak olduğunu, bunun yapılamadığı durumlarda ise ikinci en iyi yolun onu göstermek olduğunu dile getiren Öztürk, ‘’İÇS’nin önemi, görerek öğrenme imkânı vermesinden kaynaklanmaktadır. İÇS’de kullandığımız içerikler bu görselliği aynı zamanda eğlenceli ve interaktif hale getirmektedir. İnanıyoruz ki İÇS uygulamamız eğitim ve dershanecilik alanında devrim sağlayacak nitelikte bir uygulamadır’’ dedi.
İÇS’nin ne tür yenilikler getirdiğini uygulamalı bir şekilde gösteren Ahmet Akça ise, “Normal yazı tahtalarını aynı zamanda dev bilgisayar ekranlarına dönüştürebilen İÇS’yle zaman kaybı azalırken, derslerde çözülen soru sayısı artıyor. Kara tahta veya beyaz tahtada yapılamayanlar İÇS ile rahatlıkla yapılıyor. Bilgisayarlarda yapılan her türlü işler bu sistem aracılığıyla kolaylıkla yapılıyor” dedi.
|