Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, eğitim-öğretim yılının başlangıcında karşılaşılan sorunlar sebebiyle, kurumsal olarak görülen aksaklıkların doğrudan bakanlığa iletilmesini sağlamak amacıyla “Acil Çözüm Merkezi” oluşturduklarını ifade etti.
Bakanlık binasında hizmete açılan ‘Acil Çözüm Merkezi’ hakkında basın mensuplarına bilgi veren Çelik, Türkiye’de eğitim sisteminin merkeziyetçi bir yapıya sahip olduğunu, birçok iş ve işlemin merkezden yönetildiğini belirterek bunun için de çok seri bir hizmet vermeleri gerektiğini kaydetti. Acil Çözüm Merkezi’nin dün faaliyete başladığını ve bugün itibariyle de gelen birçok mailin cevaplandırıldığını söyleyen Çelik: “Burada tayin terfi işleriyle uğraşılmayacak. İnsanların kişisel problemleri değil, eğitim öğretimi doğrudan aksatan problemlerle arkadaşlarımız muhatap olacaklar” dedi.
Ayrıca görevli personelin gelen mailleri ilgili birimlere aktaracaklarını ve kendisine de günlük rapor vereceklerini bildirdi. Çelik, “Buranın adının Acil Çözüm Merkezi olması buraya gelecek her türlü problemin 24 saatte çözülebileceği anlamına gelmez. Bu bizim ajandamızda yer alacak ve takip edilecek konu haline gelir” diye konuştu. Merkezden verim almaları durumunda da yılsonuna kadar uygulamanın devam edeceğini kaydeden Çelik, okullarla ilgili her türlü talebin ve şikâyetin değerlendirileceği çözüm merkezinin posta adresinin [email protected] olduğunu söyledi.
|