The Nielsen Company tarafından internet kullanıcılarının katılımıyla ‘’tüketicilerin küresel ısınmaya karşı duyarlılığına’’ ilişkin yaptığı araştırma, sorunu ‘’ciddi tehlike’’ olarak gören 46 ülke arasında Türkiye’nin 13. sırada geldiğini ortaya koydu.
‘’ACNielsen Türkiye’’den yapılan yazılı açıklamada, ‘’Global Online Tüketici Araştırması’’nın Avrupa, Asya, Kuzey Amerika, Orta Doğu ve Afrika’daki 46 ülkeden 25 milyon internet kullanıcısının katılımıyla gerçekleştirildiği kaydedildi.
Araştırma sonuçlarına göre, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu Doğu Avrupa ile Orta Doğu ve Afrika bölgelerinde tüketicilerin yüzde 95’inin ‘’küresel ısınmanın farkında’’ olduğu ve yüzde 57’sinin ‘’küresel ısınmayı önemli bir sorun’’ olarak gördüğü ortaya çıktı. Küresel ısınmadan en çok haberdar olanların, Latin Amerika (yüzde 96), Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (yüzde 95) bölgelerinde yaşayanlar olduğu tespit edilen araştırmada, bu sorundan en az haberdar olanların ise Birleşik Arap Emirlikleri (yüzde 77), ABD (yüzde 83) ve İngiltere (yüzde 92) olduğu görüldü. Araştırmada, Türkiye’de küresel ısınmadan haberdar olma oranı ise yüzde 96 olarak ortaya çıktı.
|