Tüm Oto Gaz Montajcılar Derneği (TOMDER) Yönetim Kurulu Başkanı Asım Şafak, standart dışı üretilen oto gaz tanklarının kullanılması, dönüşümün standartlara uygun olarak yapılmaması ve tankların ağzına kadar doldurulmasının oto gazlı araçlarda tehlike doğurduğunu bildirdi.
Şafak, Makine Mühendisleri Odasının verilerine göre Türkiye’de yaklaşık 1,5 milyon LPG’li aracın bulunduğunu, bu rakama her yıl 150 bin civarında yeni LPG’li aracın ilâve olduğunu söyledi. Şafak, ‘’Bu rakamla Türkiye, Avrupa’nın ve dünyanın en büyük LPG’li araç parklarından birine sahip. LPG’li araç sayısı toplam araç sayısının yüzde 25’ine eşit’’ dedi. Asım Şafak, kamuoyunda kazaların, araçların LPG’li olmasından kaynaklandığı gibi bir izlenim oluşturulduğunu savunarak, şunları söyledi: ‘’Standart dışı üretilen oto gaz tanklarının kullanılması, dönüşümün standartlara uygun olarak yapılmaması ve tankların ağzına kadar doldurulması oto gazlı araçlarda tehlike doğuruyor. Oto gaz dönüşümü yapabilmek için Sanayi Bakanlığı, TSE ve ilgili kurumlardan yeterlilik belgelerini ve ilgili sertifikaları edinmek gerekiyor. Yani mevzuata göre Türkiye’de her önüne gelenin oto gaz montajı yapması mümkün değil. Fakat şimdi size çarpıcı bir rakam vereyim; İstanbul’da yalnızca 46 adet TSE belgesi almış, yani yasal olarak çalışma izni bulunan LPG montaj istasyonu varken, gayriresmî, merdiven altı ve korsan çalışan iş yeri sayısı 360’ı geçiyor. Aslında esas tehlike montaj servislerinin dışında başlıyor.”
|