Şanlıurfa'nın simgelerinden isotun, akademik çalışmayla İngilizce olarak dünya pazarında tanıtılması hedefleniyor.
GAP Bölge Kalkınma İdaresi tarafından desteklenen ve Harran Üniversitesince (HRÜ) gerçekleştirilen "Urfa İsot Biberinin Özellilerinin Belirlenerek Pazar Potansiyelinin Artırılması" projesi Ceylanpınar Biber Üreticileri Birliği iş birliğiyle gerçekleştirildi.
Proje kapsamında GAP BKİ'nde akademisyenler ve biber üreticilerinin katılımıyla isot biberinin ayırt edici nitelikleri, pazarlama kapasitesi ve markalaşma potansiyeli anlatıldı.
GAP BKİ Başkanı Sadrettin Karahocagil, toplantıda yaptığı konuşmada, bölge halkının vazgeçilmez damak tatlarının başında gelen isotu uluslararası pazarda da tanıtmak istediklerini söyledi.
"Esas hedef bilimsel tanıtım"
HRÜ Rektörü Prof. Dr. Ramazan Taşaltın da bölgede daha çok pamuk ve mısır gibi geleneksel ürünlerin yetiştirildiğini söyledi.
Bölgeye has yetişen isotun yeterli tanıtımının yapılması halinde ürün deseninin de bir süre sonra tamamen değişebileceğini kaydeden Taşaltın, talebe bağlı olarak da isotun fiyatının ortalama 3 kat artabileceğini vurguladı.
İsotun, hassas devalar içeren bir ürün olduğunu belirten Taşaltın, "Bunun dünyaya reklamını yapmak istiyoruz. İsotun, kansere etkisi şu kadar, soğuk algınlığı etkisi şudur, bebeğe etkisi şudur gibi... İsot, faydalarının tıbbi olarak tespit edilebilmesi için fiziksel ve kimyasal olarak incelendi ve bu İngilizce olarak yayınladı. Şimdi 'isot nedir' denildiği zaman ciddi karakteristik özellikler ortaya çıkacak. Herkeste merak uyanacak, talep olacak. Adamlar Avrupa'da uyduruk bir çiçeği dünyaya reklam etmiş, ciddi talep görüyorlar. İsotu bilseler belki isotun fiyatı 30 liradan 100 liraya çıkacak çünkü isota talep artacak. Esas hedefimiz isotun yapısını bilimsel olarak tanıtmak." dedi.
AA