Soğuk hava internetten alışverişe yöneltti. Inveon’un yönetimini yaptığı e-ticaret ortamlarından alınan verilere göre tüm ülkede yoğun kar yağışının görüldüğü hafta sipariş sayısı bir önceki haftaya oranla yüzde 61, ciro yüzde 82 arttı.
Bu dönemde e-ticaret dönüşüm oranının yüzde 45 artış elde etti.
Inveon CEO’su Yomi Kastro, toplumsal ve mevsimsel etkilerin tüketicinin davranışlarına etkilerini ortaya koymak için belirli dönemlerde incelemelerde bulunduklarını belirterek, “ 1 -11 Ocak tarihli verileri bir önceki hafta ile karşılaştırdığımızda tüketicilerin e-ticaret ortamlarında daha çok vakit geçirdiğini ve gerek duyduğu ürünleri internetten karşılamayı tercih ettiklerini gözledik. ” dedi.
Öte yandan karlı havalarda evinde oturma durumunda kalan tüketici perakende ve taze meyve sebze satın almak için internete başvurdu. Mevsiminde yetişen sebze ve meyveler ile doğal ve organik ürünleri üreticisinden sunan Tazemasa.com’un verilerine göre 29 Aralık 2014 - 11 Ocak 2015 tarihlerinde internetten gıda siparişlerinde yüzde 13, siteye ziyaretçi sayısı ise yüzde 10 artış kaydetti.