Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, Türkiye'nin Irak ihracatında 10 ayda 800 milyon dolar kayıp yaşandığını kaydetti.
Büyükekşi, Kırklareli'nde açıklanan ekim ayı ihracat rakamlarının ardından katılımcıların sorularını yanıtladı.
Yurtdışı mağazacılığın Türkiye açısından çok önemli olduğunu dile getiren Büyükekşi şunları söyledi:
"Şu an yurtdışında Türkler'in mağaza sayısı 5 bine yaklaşıyor, 2023 yılında hedef 20 binlere çıkarabilmek. Kendi dağıtım ağımızı kurup şu an da belli firmalar hızlı şekilde bunu yapıyor. O yüzden de 2023 yılında, 10 yılda 10 marka yaratma hedefimiz var. Şu an da biz de en konuya yaklaşmış marka olarak birinci derecede THY'yi görüyoruz, ikinci Beko'yu görüyoruz, sayıları bunların artarak devam edecek."
Irak'taki ihracat kaybına ilişkin sorulan soruya ise Büyükekşi şöyle yanıt verdi:
"Irak'la ilgili yüzde 49 düşüş yaşadığımızda bunun taban olacağını söylemiştim. Sonrasında yüzde 25 düştü, şu an düşüş yüzde 22,6, Ocak-Ekim'deki değişim de yüzde -8,5. 800 milyon dolar kaybımız var, bu kaybın 470 milyon doları çelik sektöründen kaynaklanıyor, 104 milyon doları kimyevi maddeler sektöründen, 98 milyon doları da ağaç ve orman ürünleri sektöründen kaynaklanıyor. Bunu da alternatif yolları kullanarak yöneteceğimizi düşünüyoruz. Hem Suriye'de hem İran'da beklentimizin üzerinde değişim var."