Türkiye hükümeti, Türk Akımının deniz altından ilerleyecek kesimine ilişkin mühendislik çalışmalarının yürütülmesine izin verdi.
İzin belgesi, boru hattını oluşturacak hatlardan ilki için Türkiye’nin münhasır ekonomik bölgesinde ve karasularında mühendislik çalışması yapılmasını öngörüyor.
Türk Akımı’nın deniz altından ilerleyecek kesimi, her biri 15,75 milyar metreküp kapasiteli dört hattan oluşacak. Boru hattı 660 kilometre boyunca Güney Akım için öngörülen güzergahı izleyecek, daha sonra 250 kilometre boyunca Türkiye’nin Avrupa kıtasındaki topraklarına doğru ilerleyecek. İlk hattan sağlanacak doğalgazın bütünüyle büyümekte olan Türkiye piyasasının kullanımına sunulması öngörülüyor.
Türk tarafı ayrıca, Güney Akım projesinin Türkiye kesimi için elde edilen Çevresel Etki Değerlendirmesi sonuçlarının yeni boru hattı için de kullanılabileceğini teyit etti.
OAO Gazprom ile BOTAŞ Rusya’dan Türkiye’ye Karadeniz üzerinden gidecek yıllık 63 milyar metreküp kapasiteli Türk Akımı boru hattının inşası için 1 Aralık 2014 günü Mutabakat Zaptı imzalamıştı.
Rusya Enerji Bakanı Aleksandr Novak, Ankara ile Türk Akımı’nın ilk hattı ile ilgili hükümetlerarası anlaşmanın Temmuz ayının başında imzalanacağını söylemişti. Rossiya 24’e değerlendirmede bulunan Novak, “Müzakereler sürüyor. İlk hattın inşası ile ilgili takvim ana konulardan. Özellikle deniz kısmında inşaatın Haziran sonun ya da Temmuz başında başlaması gerekiyor. Bizim bundan önce Türkiye ekonomik sahası ve karasularında inşaat için izinleri bekliyoruz.” ifadelerini kullanmıştı.
Gazprom ön çalışmaları tamamlayarak 1 Ekim 2015 tarihinde deniz geçişinin inşaatına başlamayı hedefliyor. Türkiye’de, kara geçişinin inşaatı, 15 Aralık 2015’te başlayacak. Hat, 30 Aralık 2016 tarihinde ticari olarak devreye girecek ve gaz alım satımı resmen başlayacak. Hattın deniz geçişinin maliyeti 18 milyar dolar, kara geçişinin maliyeti de 1 milyar dolar olacak. Toplam tutar ise yaklaşık 19 milyar doları bulacak.