"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Şifrelerinizi başkalarıyla paylaşmayın!

04 Ocak 2016, Pazartesi 10:24
Kaspersky Lab'ın son tüketici anketleri sonuçlarına göre, Türkiye’de internet kullanıcılarının yaklaşık yarısı (%44), şifrelerini başka biriyle paylaştıklarını ya da insanların görebilecekleri bir yerde bıraktıklarını kabul etti.

Bu durum siber bilinç konusunda bir eksiklik olduğunu gösteriyor ve siber suçluların tüketicilerin kilitlerini kırarak çevrimiçi hayatlarının içine kolayca erişebilecekleri anlamına geliyor.

Şifrelerin önemi sorulduğunda katılımcılar, güçlü şifrelerin daha çok en önemli buldukları çevrimiçi hizmetler için gerekli olduğunu düşündüklerini dile getirdiler. Yapılan çalışmalar, tüketicilere göre güçlü şifre gerektiren siteler çevrimiçi bankacılık (%51), e-posta (%46) ve sosyal medya siteleri (%42) olduğunu buldu.

Tüketiciler aynı zamanda çevrimiçi alışveriş sitelerinin ve ödeme uygulamalarının da güçlü parolalar gerektirdiğini düşünüyor, ancak bu sitelere aynı derecede önem vermiyorlar. Dörtte bir oranında (%25) katılımcı bu sitelerin güçlü bir parola gerektirdiğini düşünse de katılımcıların yalnızca %30'u çevrimiçi alışveriş sitelerinin önemli bir hizmet olduğu konusunda hemfikir. 

Daha endişe verici olan ise, tüketiciler çevrimiçi finansal işlemlerin güçlü bir parola gerektirdiğini kabul etseler dahi, üçte biri kadar (%29) kullanıcı bu hizmetleri kullanırken kişisel kimlik bilgileri için ilave bir korumaya gerek olmadığını düşünüyor. Satın aldıkları markaların ihtiyaç duydukları tüm korumayı sağlamasını bekliyorlar. 

İnternet kullanıcılarının neredeyse üçte biri (%28), kişisel bilgilerini daha büyük bir risk altına sokarak, parolalarını aile üyeleri ile rahatça paylaştıklarını kabul etti. Kullanıcıların %44'ü hem parolalarını paylaşmış hem de bunları başkalarının görebileceği yerlerde bırakmış. On kişiden biri (%14) parolalarını arkadaşlarıyla ve şaşırtıcı bir oran olan %6'sı ise meslektaşları ile paylaşmış. Ayrıca, tüm ihtiyaçları için tek bir e-posta adresi kullanan üçte birin üzerinde orana sahip tüketiciler (%38) için bu parola paylaşımı pahalıya mal olabilir. Bu parola yanlış ellere geçtiğinde, ilgili e-posta adresinde depolanan tüm bilgilere ulaşılabilir. 

Kaspersky Lab Kıdemli Güvenlik Araştırmacısı David Emm şunları söyledi: "Tüketicilerin parolaları konusunda daha fazla siber bilince sahip olması gerekir. Bir kez paylaştıktan sonra, parolanızın başka kimlerin eline geçeceğini bilmeniz çok zordur. Yaptığımız araştırma, neden güçlü parolalara ihtiyacımız olduğu anlayışı ile insanların bu parolaları güvende tutmak için yaptıkları eylemler arasında gerçek bir uyuşmazlık olduğunu göstermektedir. Hiç kimse bir arkadaşının veya aile üyelerinden birinin kendileriyle paylaştıkları parolayı bilerek ifşa etmelerini beklemez, ancak parolalarını paylaşarak tüketiciler bu bilginin yanlış ellere düşme riskini artırmakta. Bu durum, siber suçluların kişisel ve finansal bilgilere kolayca erişmesine imkan verebilir ve ele geçirilmiş hesaplar kötü niyetli bağlantıların ve dosyaların başkalarına zarar verecek şekilde dağıtımı için kullanılabilir. En kötüsü de tüm kimlik bilgilerinin risk altında olması ihtimalidir. En karmaşık parola dahi başkaları tarafından bilindiğinde zayıftır, bu nedenle parolanızı kendinize saklayın."

 

Haber Merkezi

Etiketler: şifre, güvenlik
Okunma Sayısı: 1395
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı