06 Aralık 2010 ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET VE ŞÛRÂDIR İletişim Künye Abonelik Reklam Bugünkü YeniAsya!

Eski tarihli sayılar

Günün Karikatürü
Gün Gün Tarih
Dergilerimiz

Güncel

Din eğitimi anaokulundan başlamalı

İMAM Hatip Liseleri Mezunları ve Mensupları Derneği (ÖNDER) Genel Başkanı Hüseyin Korkut, “Din eğitim ve öğretiminin bütün orta öğretime anaokulundan başlayarak yayılması, neslimizin muhafaza edilmesi ve geleceğe taşınması açısından önemlidir’’ dedi.

Beyoğlu Anadolu İmam Hatip Lisesinde düzenlenen 6. İmam Hatipliler Kurultayı, 2010 yılı Kuran Okuma Yarışması birincisi Beyoğlu Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencisi Beytullah Özdemir’in Kur’ân-ı Kerim okumasının ardından, İstiklâl Marşı’nın söylenmesiyle başladı. ÖNDER Genel Başkanı Korkut, kurultayın açılışında, bugün milletin göz bebeği ve yüz akı okullardan olan imam hatip liselerinin, kurulduğundan bu güne hem Türkiye’ye hem de medeniyete hizmet eden altın nesillerin yetişmesine vesile olduğunu ifade etti. Milletin değerlerini uhdesinde taşıyan imam hatip neslinin, kadim medeniyetin temsilcisi olarak yarınlara daha güçlü, daha mutlu yürüyeceğini dile getiren Korkut, ‘’Milletimizin sahiplenmesiyle bugüne gelen okullarımız, zaman zaman önüne çıkan engelleri aşmış ve bundan sonra da aşacaktır’’ dedi. İmam hatip liselerinin birçok sorunla karşı karşıya kaldığını belirten Korkut, bu sorunların başında, imam hatip lisesi mezunu olan öğrencilerin alan ve diplomalarıyla ilgili zorluklar, 1990’lı yıllardan itibaren önlerini kesme çalışmaları, kat sayı engeli, kesintisiz eğitim, kılık kıyafetle ilgili sorunlar, ilahiyat fakültelerinin kontenjanlarının sınırlandırılmasının geldiğini söyledi.

KESİNTİSİZ EĞİTİM GÖZDEN GEÇİRİLMELİ

Başarılı imam hatip lisesi öğrencilerine yurt dışında eğitim bursu sağladıkları gibi yurt içinde de destek verdiklerini anlatan Korkut, dernek bünyesinde spor faaliyetlerini koordine edecek bir birim oluşturduklarını, gençlerin önündeki kat sayı engelini aşmalarında bir fırsat olacak akademilere hazırlık kurslarını düzenlediklerini kaydetti.

‘’Kesintisiz eğitim, sadece imam hatip liseleri için değil, bütün orta öğretimin önündeki sıkıntıları ortadan kaldırmak amacıyla gözden geçirilmeli ve kademeli hale getirilmelidir’’ diyen Korkut, şöyle dedi: ‘’Beşikten mezara ilmin, eğitimin önemini şiar edinmiş bir inancın mensupları olarak elbette eğitimin süresiyle ilgili itirazımız yok, ama özellikle zorunlu eğitim, gerek kılık kıyafetle ilgili gerekse değerlerimize yaslanmış bir müfredatla ilgili dizayn edilmezse zorluklarımız devam edecektir. Din eğitim ve öğretiminin bütün orta öğretime anaokulundan başlayarak yayılması, neslimizin muhafaza edilmesi ve geleceğe taşınması açısından önemlidir.’’ Korkut, tarihi yarımada içinde bir kız imam hatip lisesinin açılması gerektiğini de belirtti. İstanbul / aa

06.12.2010

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri


Son Dakika Haberleri

Bütün haberler

Başlıklar

  Biz neden yokuz?

  YOLCU OTOBÜSÜ TIRLA ÇARPIŞTI: 24 YARALI

  Türkiye’ye eksik eğitimli doktor gelecekse gelmesin

  DGS yolsuzluğunda 5 kişi tutuklandı

  Basit tedbirlerle hırsızlardan kurtulun

  Pilot üniformasıyla dolandırıcılık iddiası

  Hurdacının bulduğu poşet evde patladı

  Arınç: Üç özgürlük çok önemli

  Din eğitimi anaokulundan başlamalı

  Erdoğan: Her türlü hakareti gördük

  Türkler dâvâsı yargı reformunun gerekliliğini bir kez daha ortaya koydu

  Gilani Türkiye’ye geliyor

  Meclis, HSYK Tasarısını görüşecek

  Müzakereler ekonomi başlığıyla devam edecek

  Akdağ: Beşli aşının dolumu yapılıyor

  Kılıçdaroğlu: Gizli gündemimiz yok

  BDP’den Anayasa Çalıştayı

  Bu tablo bize yakışmıyor

  Ağaca takılarak hayata tutundu

  Emniyet amirini eşi öldürdü

  Türkiye’den Arnavutluk ve Karadağ’a yardımeli

  AVM’lerdeki ibadet yerleri bodrum ve otoparkta olmasın

  Binalara enerji kimlik belgesi

  Ekvador’da yanardağ faaliyete geçti

  Köln’deki cami kucaklaştıracak

  Üç kuşak semazen Mevlânâ’yı anlatıyor

Dergilerimize abone olmak için tıklayın.
Hava Durumu
Yeni Asya Gazetesi, Yeni Asya Medya Grubu Yayın Organıdır.