Bankalar, bayram kredisi vermek için yarıştı |
Interpress’İn bankacılık sektörünün medya yansımalarını mercek altına aldığı son araştırmaya göre; bankaların Kurban Bayramı öncesi yaptıkları yeni kredi kampanyalarının haber ve reklamlarının medyada ilgi topladığı görüldü. 01-15 Kasım tarihleri arasında yazılı basında toplam 436 adet bayrama özel kredi haberi yayınlandığı belirlendi. Her bayram olduğu gibi bankalar yine farklı kredi seçenekleriyle kampanyalar düzenledi. Medya takip şirketi Interpress, bankacılık sektörünün Kurban Bayramı’na yönelik yaptığı kredi kampanyalarının medyadaki haber ve reklam yansımalarını mercek altına aldı. İki bine yakın ulusal ve yerel gazete ile derginin incelenmesiyle oluşan rapora göre, 01-15 Kasım 2010 tarihleri arasında yazılı basında kırk iki banka hakkında toplam 1 bin 696 adet haber çıkarken, bunların 436 tanesi bayram kampanyalarına yönelik olduğu belirlendi. En çok haberi çıkan ilk beş banka ise Garanti Bankası, İş Bankası, Ziraat Bankası, Akbank ve Yapı Kredi Bankası oldu. Bankacılık sektörünün Kurban Bayramı’na özel düzenlediği kredi kampanyalarını müşterilerine duyurmak için yaptığı reklam çalışmaları incelendiğinde ise, Kasım ayı başından Arife gününe kadar geçen sürede bankaların birinci sırada radyo reklamlarına ağırlık verdiği, arkasından televizyon ve en son olarak yazılı basını tercih ettiği ortaya çıktı. |
16.11.2010 |