Hazır giyimin gözdesi İran |
HazIr giyim ve konfeksiyon sektörü için, ihracatın son yıllarda hızla arttığı İran, en cazip pazarlardan biri haline geldi. Ortalama yüzde 25 kar marjı ve İran’da ödemelerin nakit olması da ihracatçının ilgisini artırıyor. Türkiye Moda ve Hazır Giyim Federasyonu Başkanı Nedim Örün, yaptığı açıklamada sektörün kriz sürecinde bir alternatif pazar olarak gördüğü İran’ın, toplam ihracat içindeki payının giderek yükseldiğini söyledi. Örün, ihracatın genelde sınır ticareti yoluyla yapılması sebebiyle, net bir rakamın ortaya konulamadığını ancak yıllık hazır giyim ve konfeksiyon ihracatının 800 milyon doların altında olmadığının tahmin edildiğini dile getirerek, İran’ın diğer Ortadoğu ülkeleri ve Rusya ile birlikte sektörün en cazip pazarları arasına girdiğine dikkat çekti. İran’da Türk malının prestijinin çok yüksek olduğunu, İranlıların Uzakdoğu, Hindistan ya da Pakistan ürünleri yerine daha pahalı da olsa Türk mallarını tercih ettiğini kaydeden Örün, İran’ın diğer Ortadoğu ülkelerine göre daha büyük bir pazar olduğunu ve bu pazarda Türk mallarının pazar payının yüzde 30’lar seviyesine geldiğinin tahmin edildiğini kaydetti. Örün, İran’a gönderdikleri koleksiyonların Avrupa ülkelerine gönderdiklerinden çok farklı olmadığını, sadece mevsimsel değişiklikler bulunduğunu anlatarak, ‘’İhracatta rakamlar düşük gözükmesine rağmen katma değerin daha yüksek olması sebebiyle Avrupa’ya yapılan aynı miktardaki ihracata göre İran’a yapılan satış daha kazançlı’’dedi. ALIM HEYETİ GELİYOR Bu ülkeye ihracatı artırmak amacıyla Batı Anadolu Sanayici ve İşadamları Dernekleri Federasyonu’nun organizasyonuyla İran’dan bir alım heyeti organize edildiğini aktaran Örün, İran’dan büyük mağaza sahipleri ve önde gelen alıcıların yer aldığı 50 kişilik heyetin 20 Aralıkta İzmir’de olacağını kaydetti. |
16.11.2010 |