Bilişim-Teknik |
Elektronik eşya netten alınıyor TURGUT Özal Üniversitesi öğretim üyelerince yapılan araştırmada, tüketicilerin özellikle elektronik eşya satın almada sanal âlemi tercih ettikleri belirlendi. İktisadî ve İdarî Bilimler İşletme Bölümü Üretim Yönetimi ve Pazarlama Anabilim Dalı öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Nurettin Alabay, yaptıkları araştırma sonucunda ‘’Sosyalleşen Tüketici Raporu’’ hazırladıklarını bildirdi. Sosyal medya ağlarının son yıllarda yükselişi ve bunun özellikle işletmeler tarafından kullanılabilir araç olması dolayısıyla sosyalleşen tüketicilerle ilgili araştırma yaptıklarını belirten Alabay, şimdiye kadar yapılan sosyal medya ağı araştırmalarının daha çok sosyal medyanın kullanım oranlarıyla ilgili olduğunu söyledi. Kendilerinin sosyal medya üzerindeki tüketicilere ilişkin araştırma yaptıklarını anlatan Alabay, herkesin aslında tüketici olduğunu kaydetti. Alabay, ‘’Tüketicilere ilişkin hazırladığımız 90 soruyu, internet üzerinden Marmara Sosyal Araştırmalar Tanıtım ve Danışmanlık Kurumu’nun sitesinde yayımlayarak, 1500 kişiye dâvetiye göndererek anket yaptık. Bin 55 kişinin verdiği cevaplardan, tüketicilerin sosyalleşmesiyle ilgili rapor hazırladık’’ dedi. Alabay, ‘’İnternetten en çok yüzde 77 ile cep telefonu, yüzde 70 ile bilgisayar ve yüzde 50 ile fotoğraf makinesi ve kamera alındı. Tüketicilerin satın alma kararlarında kullandıkları bilgi kaynakları yüzde 64 arama motorları, yüzde 48 geçmiş tecrübeleri, yüzde 43 internet reklâmları ve yüzde 38 sosyal paylaşım ağları olduğu tesbit edildi” diye konuştu. |
29.08.2010 |