Efsane geri döndü: Peugeot 206+ 1.4 HDI |
Peugeot’un tarihinde 206’nın doldurulamaz bir yeri vardır. Yerini 207 modeline bırakana kadar Avrupa’da her zaman sınıfının en çok satan aracı oldu. Ulaştığı 6.5 milyon adetlik satış rakamıyla Peugeot tarihinde en tepede yer alıyor. Haliyle geçmişi böyle başarılı sonuçlarla dolu bir aracın unutulması da kolay değil. Bunun farkında olan Peugeot üreticileri 207’yi pazara sunarken 206’nın üretimde kalacağını belirtmişlerdi. Fakat sonuç 206 üretimi devam etti, ancak bir (+)sı vardı. Diğer bir ifadeyle bu model biraz makyajlayarak ortaya 206+ olarak karşımıza çıktı. Bir de 206’nın benim açımdan bir özelliği daha var; uzun dönem kullandığım ilk araç 206’dır. Aramıza geri dönen 206+ olarak dönem ‘efsane’ bakalım neler yapacak? Fransız üretici Peugeot’yu mini sınıfta temsil eden 206, yerini 2006 yılında 207’ye bırakmıştı. Makyajlanarak geri dönen araç ismini 206+ olarak güncelledi. 206+ güncellenirken, mevcut 206’nın ön bölümüne, 207 modelinin burnu eklenmiş. Dikkat etmezseniz 207 ile karıştırmanız yüksek ihtimal. Arka bölümdeyse ciddî anlamda bir değişim yapılmamış. Sadece ön bölümle uyumlu olması için arka çamurluklar da şişik hale getirilmiş. Ayrıca tasarımı korunan stopların rengi değiştirilmiş.
EN BEĞENDİĞİM KISIM PERFORMANS VE SÜRÜŞ OLDU 206 iken en çok sürüşünü ve motorun performansını beğenirdim. 206 + için de durum aynı oldu. Başarısını ispatlamış olan 1.4 litre hacmindeki common rail teknolojili HDi motor 4000d/d’de 70hp güç, 2000d/d’de 160Nm tork üretiyor. Alt devirlerden üst devirlere geçince motor kendini daha bir gösteriyor. Motor fabrika verilerine göre otomobili 0’dan 100km/s hıza 13.8 saniyede ulaştırıyor. Motor ilk çalıştırıldığında klâsik dizel sesi fazlaca duyulsa da zaman geçtikçe sesi çok az duyuyorsunuz. Yalıtım ise standartları karşılayacak ölçülerde bulunuyor. Gerçi yüksek hıza eriştikçe iç mekânda lastik ve rüzgâr sesi duyulmuyor değil. ‘efsane’ de olsa o kadar olacak!
İÇ MEKÂN DA 207'DEN
206+’In iç mekanı da yine 207’nin izlerine sahip taşıyor. Kokpitin üst kısmı 207 ile zaten aynı. Alt kısımda önceki modelin tasarımı korunmuş. Orta konsolun en üstünde dijital bilgi ekranı ve havalandırma kumandaları yer alıyor. Müzik sistemi ve klima kumandalarıysa daha altta bulunuyor. Malzeme kalitesi sınıf standartları seviyesinde. Otomobilin direksiyon simidi yine 207’den. Araç, donanım anlamında aşağı yukarı 207’den alınmış. ABS, ön hava yastıkları gibi donanımlar opsiyon listesinden seçilebiliyor. Uzaktan kumandalı merkezi kilitse opsiyon listesinde yer bile almıyor. Zorluk yaşatan ya da alışkanlık gerektiren bir durum ise, el freninin arkasına konumlandırılan cam açma butonlarının kontrolü. Kapı içi cepler de biraz sorunlu zira dar olmuş. Aracın 245 litrelik bagajı sınıfı ise ortalama değerlerde.
GÜVENLİK
206+’ın Euro Ncap testlerinde herhangi bir kaydı bulunmuyor. Ancak 206 modeli 2000 yılında katıldığı bu testlerden dört yıldızlık sonuçla ayrılmıştı. Sonuç olarak o bir ‘efsane’ ve değişen şartları uyum sağlayarak geri döndü.
RECEP BOZDAĞ [email protected] |
09.08.2010 |