Güncel |
Öğrencilerin sorunlarına çözüm odaklı yaklaşmalı |
BOĞAZİÇİ Üniversitesi’nden Öğretim Üyesi Nevin Dölek, “Öğrenci başarısında sistem ve çözüm odaklı yaklaşımlar hayatî önem taşırken, en büyük görev de öğretmenlere düşüyor” dedi. Özel Bursa Kültür Okulları’nın organizasyonunda gerçekleştirilen, ‘Eğitimin Geleceği Üzerine Tartışmalar, 2023’ün Lisesine Üç Boyutlu Bir Bakış’ Sempozyumu kapsamında Bursa’ya gelen Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Nevin Dölek, öğrenci sorunları ve bu sorunlara karşı yaklaşımlar konusunda önemli açıklamalarda bulundu. Öğrencinin kendisi ile etkileşimi, kendisine olan güveni ve kendi duygularını idare edebilmesinin yanı sıra öğretmenleri, arkadaşları ve müfredatla olan ilişki ve etkileşimlerinin de başarıda büyük rol oynadığının unutulmaması gerektiğini vurgulayan Dr. Nevin Dölek, şunları söyledi: “Öğrenci sorunlarına sistem ve çözüm odaklı yaklaşımda bu kavramlar öne çıkmaktadır. Sistem deyince sizin aklınıza ne geliyor? Sistem, bireylerin oluşturduğu bir bütündür. Bu bütünde her şey birbiri ile bağlantılıdır. Saydığımız bu kavramların öğrencinin başarısında kilit rol oynadığını unutmamalı ve öğretmenler olarak buna uygun davranmalıyız” dedi.
“LEKELERİ DEĞİL, ÇOCUĞUN TAMAMINI GÖREBİLMEK ÖNEMLİ”
KONUŞMASINI çözüm odaklı yaklaşımlar üzerine bir örnekle süsleyen Dölek şunları da söyledi: “Diyelim bir öğrencinin lekesi var ve derslerde değişik sesler çıkarıyor, farklı davranıyor. Klâsik yaklaşımda o lekenin, problemin detaylarını arıyor, çözüm için öneriler üretiyoruz. Oysa çözüm odaklı yaklaşımda, 'Hayır efendim leke bu nihayet ve çocuğun tamamı değildir. Küçük bir parça ve ben lekeyle ilgilenmeyeceğim, eminim ki bu çocukta açması gereken güller var. Ben gülleri açtırdığım zaman o leke onların arasında görünmez olacaktır' diyoruz. Öğretmenler olarak bunu denemeliyiz” şeklinde konuştu. |
HÜSEYİN HİÇDURMAZ 17.05.2010 |