Kültür-Sanat |
Artık ‘e-kitap’ zamanı |
TÜRKİYE’Yİ ilk defa e-kitap ile buluşturan Türkiye’nin en büyük online kitapçılarından idefix.com’un Genel Müdürü Mehmet İnhan, 4. Yayıncılık Kurultayı’nda yayınevlerinin dijital çağda başarılı olmalarını sağlayacak stratejileri anlattı. Bu yıl “Dijital Ortamda Yayıncılık” başlığı altında gerçekleştirilen kurultayda konuşan Mehmet İnhan, yayıncıların e-kitap pazarlama alanında yeni bir katma değeri ortaya çıkaracak özgün çalışmalara vakit geçirmeden girişmeleri gerektiğini vurguladı. Türkiye’yi e-kitapla buluşturan ilk kurum olan İdefix.com’un Genel Müdürü İnhan, dünyadaki gelişmelerde de izlendiği üzere e-kitap ile okura erişim hızı, maliyet tasarrufu ve dağıtım kolaylığı sonucu değer zincirinde değişiklikler yaşandığını, hak sahibi olan yazar ve çevirmenlerin doğal olarak daha fazla pay talep ettiklerine dikkat çekerek, yayınevlerinin dijital yayıncılıkta yasal arayışlar ve muhafazakâr oluşumlar içine girmeden katma değere dayalı uzun vadede sürdürülebilir yeni bir paylaşım modeli geliştirmeleri gerekliliğini vurguladı. İnhan, dayatmacı bir yaklaşımın, hak sahiplerinin alternatif dağıtım imkânları arayarak eserlerini doğrudan e-dağıtımcı üzerinden okura ulaştırma arayışına girmesine yol açacağını belirtti. |
13.05.2010 |