Güncel |
Öğretmenlik için bilgi yetmez karakter tahlili de yapılmalı |
TBMM Kayıp Çocuklar Araştırma Komisyonu Başkanı Halide İncekara, hâlâ öğretmen sınavının bilgiye dayalı yapıldığını hatırlatarak, “Kesinlikle reddediyorum. Karakter tahlili, davranış biçimleri ölçülmeyen kişilerin çocukla muhatap olması engellenmelidir. Hadi öğretmen olarak atadınız. Mutlaka yıl içinde taramasını yayıp davranış bozukluklarını tesbit etmek lâzım” dedi. Öğretmenlere karakter tahlili yapılsın
TBMM Kayıp Çocuklar Araştırma Komisyonu Başkanı Halide İncekara, hâlâ öğretmen sınavınının bilgiye dayalı yapıldığını hatırlatarak, “Kesinlikle reddediyorum. Karakter tahlili, davranış biçimleri ölçülmeyen kişilerin çocukla muhatap olması engellenmelidir. Hadi öğretmen olarak atadınız. Mutlaka yıl içinde taramasını yayıp davranış bozukluklarını tespit etmek lâzım” dedi. İncekara, ‘’Risk Altında ve Korunması Gereken Çocuklar Uluslararası Sempozyumu’’nda yaptığı konuşmada, çocukların çok korumasız ve masum olduklarını vurguladı. İncekara, ‘’Sadece sokaktaki simitçilerin sattığı uyuşturucuya karşı değil, sadece dayağa, tokada karşı değil, sevgisizliğe karşı da çok korumasız çocuklarımız. Ben de dahil çocuğumuza değişen dünyada nasıl davranacağımızı bilmiyoruz. Bizler de çaresiziz aslında. Onun için, YÖK’e buradan sesleniyorum: Çok hızlı bir şekilde rehber uzmanları yetiştirsin, bunun için üniversiteler kursun’’ diye konuştu. Her ailedeki çocuğun risk altında olduğunu belirten İncekara, buna varlıklı ailelerin de dahil olduğuna işaret etti. İncekara, ‘’Sanmayın ki babaları zengin diye, evleri lüks diye o çocuklar diğerlerinden daha az risk altında. Herkesin risk faktörü farklı’’ dedi. Öğretmenlerin yüzde 98’nin pırıl pırıl olduğunu, canhıraş çalıştığını belirten İncekara, şu görüşleri dile getirdi: ‘’Ama çok da az olsa sapıkları, psikopatları, şizofrenleri var. Sistem bunları taramıyor. Hâlâ öğretmen sınavını bilgiye dayalı yapıyoruz. Kesinlikle reddediyorum. Karakter tahlili, davranış biçimleri ölçülmeyen kişilerin çocukla muhatap olması engellenmelidir. Kaç matematik sorusu çözdüğü beni hiç ilgilendirmiyor. Çocuk sevmeyen birinin birkaç soruyu yaptığı için öğretmen olarak atanmasını içime sindiremiyorum. Hadi öğretmen olarak atadınız. Mutlaka yıl içinde taramasını yayıp davranış bozukluklarını tesbit etmek lâzım. Her okulda bir mikrop olsa bütün okulun düzenini bozuyor, bütün çocukların ruh halini bozuyor. Yaşanan olayları görüyorsunuz. Bu öğretmelerin geçmişlerinde de şiddetle bağlantıları var, çocuk tacizi ile bağlantıları var. Sistem mikrobunu dışarı atmıyor. Niye atmıyor? Çünkü, idarî yargıda kendini savunuyor. Onun yargısı var ama benim çocuğumun yargısı yok. Onun için meslek taassubundan bir an önce kurtulmamız lâzım, içimizdeki mikropları temizlemenin bir yolunu bulmamız lazım.’’ |
25.04.2010 |