10 kuruşa 60 lira istiyorlar |
Tüketıcıler Birliği Genel Başkanı Nazım Kaya, ‘’Hesapta kalan 10, 20, 30 kuruş gibi bakiyeler dolayısıyla bankalar, bu paraları noterden gönderdikleri ihtarnameyle talep etmekte, 10 kuruş için 60 lira ihtarname masrafını, daha yüksek bedelli icra masraflarını da üzerine eklemektedir’’ dedi. Kaya, bankaların son zamanlarda başlattığı yeni uygulamanın tüketicinin mağduriyetine yol açtığını söyledi. Tüketicilerin, kredi kartı veya bireysel kredi kullandığında borçlarını ödediğini, ancak bunu banka memurunun verdiği borç bilgisi doğrultusunda gerçekleştirdiğini belirten Kaya, şöyle konuştu: ‘’Kuruş kısımları memur tarafından söylenmediği ve talep edilmediği takdirde tüketici borcunu tamamen kapattığını bilerek hareket etmektedir. Hesapta kalan 10, 20, 30 kuruş gibi bakiyeler nedeniyle bankalar, bu paraları noterden gönderdikleri ihtarnameyle talep etmekte, 10 kuruş için 60 lira ihtarname masrafını, daha yüksek bedelli icra masraflarını da üzerine eklemektedir. Bu konuda Tüketiciler Birliği’ne birçok şikayet gelmektedir.’’ Kaya, şunları kaydetti; “Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu, varlığını hissettirmeli, yapılan hukuk dışı ve insafla bağdaşmayan uygulamalara son vermelidir. Tüketiciler, kendilerinden bu şekilde talep edilen ödemelerden dolayı ilgili bankaya itirazını yapmalı, Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine şikâyette bulunmalıdır. Yine Tüketiciler Birliği Başvuru Merkezi’ne şikâyetlerini ilettikleri takdirde gerekli hukuki destek verilecektir.’’ |
19.04.2010 |