07 Mart 2010 ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET VE ŞÛRÂDIR Mobil İletişim Künye Abonelik Reklam Bugünkü YeniAsya!

Eski tarihli sayılar

Günün Karikatürü
Gün Gün Tarih
Dergilerimiz

Güncel

Haliç’e metro kazığı

İSTANBUL Metrosu’nun Haliç geçişi için yapılacak köprü inşaatının temel kazıklarını çakma işlemi sürüyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesinden yapılan açıklamaya göre, İstanbul Metrosu’nun en önemli geçiş güzergâhlarından olan Haliç Metro Geçiş Köprüsü inşaatında kullanılmak üzere Portekiz’de imal ettirilen ve Haliç’e getirilen kazıkların çakma işlemine 27 Şubatta başlandı. Bugüne kadar 3 kazığın çakılma işlemi gerçekleşirken, kazıkların tamamının çakma işlemi 15 Nisanda tamamlanması planlanıyor. Kazık çakma işleminin ardından kazık tabanından ana kayaya doğru soket kazısı ve betonlama işlemi başlatılacak ve köprü inşaatı bu yılın sonunda bitirilmeye çalışılacak.

Daha önce 3 sefer halinde 35 adet kazık getirilen Haliç’e, son 19 kazık ise bu ayın sonunda ulaştırılacak. Haliç’in depremselliği, faylanma durumu, zemin şartları ve Haliç tabanı çamur tabakası dikkate alınarak yapılan analizler sonucunda dizayn edilen kazıkların her biri 4 bin 700 ton servis yüküne ve 9 bin 400 ton nihaî yük değerine göre projelendirildi.

Haliç Metro Geçiş Köprüsü’nün her bir ayağının altında bir kazık grubu olmak üzere Unkapanı’ndan Beyoğlu’na doğru 4’lü, 5’li ve 9’lu gruplar halinde 32 taşıyıcı kazık yer alacak. İki ayrı vinç ile taşınarak hareketleri sabitlenen çelik borular, 800 ton kaldırma kapasiteli vinç ile denize indirilerek özel çekik ile çakılıyor.

İnşaatta, 2 adet hafriyat dubası ve bir adet pompa dubası kurulurken, güvenlik teknesi ile çeşitli güçlerde römorklar da görev yapıyor. Unkapanı Köprüsü’nün ortalama 200 metre güneyinde inşa edilen Haliç Metro Geçiş Köprüsü, dünyada ileri teknolojik köprülerde uygulanan ‘’Eğik askılı cable-stayed’’ köprü sistemi ile yapılıyor. Bu sistemde, iki pilon (ana taşıyıcı ayak) bulunurken, köprü tabliyeleri kablolarla bu pilonlara asılarak taşıyacak. Köprü pilonları, 55 santimetre yüksekliğinde olurken, köprünün sudaki kısmında toplam 4 ayak bulunacak. 936 metre uzunluğunda olan köprünün deniz üzerindeki uzunluğu ise 460 metre olacak. Ortası raylı sistem ve iki kenarı yayaya açık olacak olan köprüde, bir adet istasyon bulunurken, bu istasyonun uzunluğu 8 vagonlu işleyişe uygun olarak 180 metreyi bulacak.

07.03.2010

 
Sayfa Başı  Geri

Bütün haberler

Başlıklar

  Atina camiye kavuşuyor

  TÜRKİYE MUTLAKA AB ÜYESİ OLMALI

  SBS'YE BAŞVURULAR YARIN BAŞLIYOR

  İstanbul’da Doğu Türkistan Sempozyumu

  Yaralı er şehit oldu

  Silopi'de 6 terörist teslim oldu

  PKK’yı bitirecekler

  Yasama ve yürütmeye yargı kuşatması

  Türkiye, yargı reformunu hak ediyor

  CHP’ye ‘çarşaf’ tepkisi: Kin ve nefretiniz kime?

  Büyükelçisi Tan, Ankara'da

  Protokol, Meclis’ten çekilmeli

  Emniyet amiri tutklandı

  Balyoz sanıklarının tutukluluğuna itiraza ret

  Haliç’e metro kazığı

  Özürlü kardeşlere ağaç kesme dâvâsı

  Manisa’da ‘Toprak bastı’ kavgasında 4 kişi yaralandı

  Atabey Belediyesi’nin bütün malları satılıyor

  Bursa’ya moda Erzincan’a mühendislik okulu açılacak

  Akaryakıt kaçakçılarına 6 ilde eş zamanlı operasyon

  Orman kaçakçılarına göz açtırılmıyor

  Baharın müjdecisi leylekler gelmeye başladı

  Tarihî yapılarda rutubet tehdidi

  Kremlin hazineleri Topkapı Sarayı’nda

Dergilerimize abone olmak için tıklayın.
Hava Durumu

Yeni Asya Gazetesi, Yeni Asya Medya Grubu Yayın Organıdır.
Kurumsal Linkler: Risale-i Nur Kongresi - Bediüzzaman Haftası - Risale-i Nur Enstitüsü - Yeni Asya Vakfı - Demokrasi100 - Yeni Asya Gazetesi - YASEM - Bizim Radyo
Sentez Haber - Yeni Asya Neşriyat - Yeni Asya Takvim oktay usta yemek tarifleri Köprü Dergisi - Bizim Aile - Can Kardeş - Genç Yaklaşım - Yeni Asya 40. Yıl