Linea, performansıyla iddialı |
İLK OLARAK 2007 yılının ilkbahar aylarında piyasaya çıkan Fiat Linea, yaklaşık iki yıldır Türk otomotiv pazarında önemli bir konuma geldi. Linea, kompakt sedan sınıfında yaşanan rekabette Renault ve Opel'in biraz gerisinde kalmıştı. Ancak Linea ile bu açığını iki yıl içinde kapattı desek yanlış olmaz. Zira Linea, 1.6'lt'lik güçlü motoruyla rakipleri karşısında ciddî bir atakla son kozlarından birini oynadı. Ülkemizdeki binek otomobil satışlarının hemen hemen yarısını oluşturan kompakt sedanlar, çok önemli bir pazar. Satışlardaki payın oranı yaşanan rekabeti gerçekten iyi bir şekilde ispatlıyor. 2009 sonlarına geldiğimiz bu günlerde Linea, güçlü dizel motoruyla hem üreticisinin yüzün güldürdü, hem de rakipleriyle farkı kapattı. Zira, rakipleri ortalama 110 HP güç üreten dizel motorlarının karşısında 1.3 lt'lik dizel motoruyla durmaya çalışan Linea, bu zayıf yönünü seçeneklerine 1.6 lt'lik dizel ünite ekleyince başarıyı yakaladı. Dynamic ve Emotion adlı iki donanım paketiyle piyasaya sunulan Fiat Linea 1.6 Multijet'in en iddialı olduğu yanlarından birinin fiyatı olduğunu söyleyebiliriz.
Özellİklerİ ve sürüş İzlenİmİ Linea'nın dizel motoru 105 Hp güç ve 290 Nm tork sunuyor. Yakıt tüketiminde Fiat'ın motoru, fabrika verilerine bakıldığında biraz daha fazla yakıt tüketiyor. Fiat Linea'nın 1.6 litrelik common rail enjeksiyonlu turbo dizel motoru, performans açısından bakıldığında yüzleri güldürecek nitelikte. Altı ileri oranlı manuel şanzımanın çalışması önemli bir problem meydana getirmiyor. Vites yolları belli olan şanzıman yalnızca kötü bir kumanda koluna sahip. Şanzımanın ekonomik tüketimler için oranları çok iyi ayarlanmış. Otomobilin hızlanma isteği yüksek. Hız arttıkça dizel motor biraz fazla gürültü meydana getiriyor. Test sürüşü sırasında motordaki gürültüyle karşı karşıya kaldık. Camlarda içeriye doğru rüzgârın sesini biraz fazla geçiriyordu. Konforlu bir sürüşe imkân tanıyan Linea, bunu yumuşak süspansiyon karakteriyle karşılıyor. Çukurlu yollarda da bu özelliğini iyi bir şekilde koruyor. Direksiyon simidinin tutuşu rahat değil, ancak sistemi beklentileri karşılıyor. Ancak daha iyilerini kullandığımızı söylemeden edemeyeceğim. Koltuklarında istediğimiz konforu ve ideal sürüş pozisyonunu bulabilmekte biraz zorlandık. Koltuklar biraz daha rahat oturma pozisyonlarına göre idealize edilebilir. 4 bin 560 mm uzunluğa, 1728 mm genişliğe, 1494 mm yüksekliğe ve 2 bin 603 mm dingil mesafesine sahip olan Fiat Linea'nın ölçüleri rakiplerini aratmıyor. Fakat, bu genişlikleri iç mekâna oturduğunuzda daha az hissediyorsunuz. Koltuğunuza oturduğunuzda biraz daha ferah olmak istiyor insan. Uzun boylu yolcular biraz sıkıntı yaşıyor. 500 litrelik bagaj hacmi arka koltuklarının yatırılmasıyla 870 litreye kadar yükselen Fiat Linea, kalabalık aileler ve uzun yolculuklar için gerekli yükleme alanını sunabiliyor. Son olarak fren performansını atlamadan bu sonucun muhteşem olduğunu söyleyelim. Motorun performansı alt devirlerde biraz sıkıntılı gibi. Turbonun geç dolması sebebiyle alt devirlerde kayıplar yaşanıyor. Fakat üst devirler ve son sür'at açısından son derece zevkli ve bir o kadar sağlam yol tutuşa sahip olduğunu belirtmeden geçmiyoruz.
|
RECEP BOZDAĞ 21.12.2009 |