Tüketici Örgütleri Federasyonu Genel Başkanı Fuat Engin, kredi kartları sorununun Türkiye’nin kanayan yarası olduğunu belirtti. Engin, Türkiye’de gündemin seçime kilitlendiğini, buna karşın tüketici haklarını ihlâl ve istismarların artarak sürdüğünü ifade etti.
Kredi kartları kanayan yara
TÜKETİCİ Örgütleri Federasyonu (TÖF) Genel Başkanı Fuat Engin, kredi kartları sorununun Türkiye’nin kanayan yarası olduğunu belirtti.
Engin, Kayseri Tüketici Derneği’nde düzenlediği basın toplantısında, Türkiye’de gündemin seçime kilitlendiğini, buna karşın tüketici haklarını ihlal ve istismarların artarak sürdüğünü ifade etti. En fazla ön plana çıkan tüketici sorunları arasında kredi kartı sorunu ve telekomünikasyonda alınan sabit ücret ve dolaylı vergilerin yer aldığını bildiren Engin, bir süre önce telekomünikasyon sektöründeki bazı vergilerin düşürüldüğünü, ancak indirimlerin tüketiciyi memnun etmediğini kaydetti. Kredi kartları ile ilgili sorunların da yasal düzenlemelere rağmen giderilemediğini, çünkü yasaların ihlâl edildiğini vurgulayan Engin, ‘’Kredi kartları sorunu Türkiye’nin kanayan yarası’’ dedi.
Kredi kartları ile ilgili yasal sorumluluğun Merkez Bankası ile Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nda (BDDK) olduğunu ifade eden Engin, ‘’Merkez Bankası ve BDDK görevini yapmadığı için bankalar tüketiciyi koruyan yasaları açıkça ihlâl ediyor. Yasaya göre, bankalar bir kişiye ait kredi kartlarının toplamı için limit belirlemeli. Ancak, bankalar her bir kart için ayrı limit belirleyip tüketiciyi tuzağa çekiyor. Sicil affı gelmesine rağmen, bankalar tüketicinin kayıtlarını silmeyip kanuna aykırı davranıyor. Hükümet, bu konuda yasanın uygulanması için gerekeni yapmalı. Aksi takdirde sicil kayıtlarını silmeyen bankalar hakkında suç duyurusunda bulunacağız.’’ diye konuştu.
|