Antalya’da bir boya şirketinin bayiliğini yapan genç girişimci, küresel kriz sebebiyle işleri iyi gitmeyince faaliyetini askıya alarak yeni arayışlara yöneldi.
Sıkıntılı günlerinde dedesinin mezarını ziyaret eden gencin aklına kabir bakım işine girmek gibi bir düşünce geldi. Türkiye’de mezarların bakımsızlığından hareket eden 29 yaşındaki Mehmet Çetin, kabir bakım hizmetleri veren bir şirket kurarak tanıtıma başladı. 15 günde 10 tane iş alan genç girişimci, günde onlarca telefon ve elektronik posta almaya başladı. ‘Antalya Kabir Bakım Hizmeti’ adında bir şirket kuran genç girişimci, şehir içindeki 2 büyük mezarlıkta faaliyet gösteriyor. Yakınları tarafından ziyaret edilemediği için bakımsız kalan mezarlarla ilgilenen Çetin, temizlik başta olmak üzere genel bakım yaptıktan sonra, kabri otlardan temizliyor, toprağını düzenleyip tamamlıyor, suluyor. İsteğe bağlı olarak yeni çiçekler dikiyor, gübreleme yapıyor. İnsanların işsiz kaldığı bir dönemde ekmeğini ölülerden çıkaran Mehmet Çetin, yakınlarının “Zaten kriz var. İnsanlar böyle bir iş için para harcamaz.” yönündeki eleştirilerine kulak tıkadığını belirterek, “Oysa benim aldığım en büyük şikâyet fiyat. Çok düşük olduğu söyleniyor. Cüzi bir rakam alıyorum. ‘Yükselt’ diyen müşterilerim bile var.” diye konuşuyor. Şimdilik Müslüman mezarlıklarında hizmet veren Mehmet Çetin, işini büyütüp geliştireceğini söylüyor. Kabir bakım hizmetleri yıllık 50 ile 500 TL arasında değişiyor. Kredi kartına taksit imkânı da bulunan hizmet sonrasında bakımı yapılan mezarın fotoğrafı çekiliyor ve kabrin son hali müşteriye elektronik posta ile gönderiliyor. Kabir ziyaretini tek başına gerçekleştiremeyecek durumda olanlara nezaretçisi ile birlikte özel taşımacılık hizmeti de sunulurken, mezarlıklarda tercih edilen çiçekler arasında kasımpatı, nergis, buz çiçeği, katırtırnağı, zambak ve gül ilk sırayı alıyor.
|