KRİZ sebebiyle firmalar cazip kampanya, promosyon ve fiyat indirimleriyle durgunlaşan piyasayı canlandırmaya çalışırken, tüketici dernekleri de vatandaşları, ‘aile bütçe dengesinin sağlanması’ açısından akıllı alış veriş yapmaları konusunda uyarıyor.
Tüketiciler Derneği (TÜDER) Genel Başkanı Engin Başaran, firmaların cazip kampanyalarla tüketiciye ulaşmaya çalıştığını kaydetti. Başaran, özellikle dar gelirlilerin bu dönemde “alış veriş tuzakları”na düşmemesi gerektiğini ifade ederek, “Tüketiciler bu dönemde ihtiyacının dışında alış veriş yapmamalı. Umarız artık kazanacağımızı umduğumuz paralarla değil, kazandığımız paralarla yaşamayı öğreniriz” dedi. Kriz döneminde alış verişe çıkılmadan önce mutlaka bütçe yapılmasını isteyen Başaran, “Aile bütçe dengesinin sağlanması için gelirin bir kısmını kira, elektrik, su, eğitim ve sağlık gibi zorunlu giderler için ayrılmalı. Bütçenin kalan kısmını da harcarken çok daha dikkatli olunmalı. Aç, hasta ve yorgunken alış verişe çıkmayın. Asla fişsiz veya faturasız alış veriş yapmayın. Gelirinizi aşan alış verişlerden kaçının” uyarısında bulundu.
|