Antalya’dakİ orman yangınının ardından bölgenin yeniden eski haline getirilmesi için aileleriyle gelen çocuklar, hem eğitimlerine devam ediyor hem de çalışıyorlar.
Eğitime yoksulluk engeli
Ailelerinin işi sebebiyle çoğu her yıl farklı okullara devam etmek zorunda kalan çocuklar, inatla başarıyı kovalasalar da zaman zaman geleceğe umutsuz bakıyorlar. Antalya’daki orman yangınının hemen ardından, bölgeye kesim için çok sayıda ailenin geleceğini öngören Manavgat Kaymakamlığı, ‘’Geçici işçi çocuklarının tesbiti, okullara yönlendirilmesi ve ihtiyaçlarının karşılanması’’ amacıyla Ağustos ayında komisyon kurdu ve ardından bölgeye yerleşen aileler tek tek gezilerek, ilköğretim çağındaki çocukları okullara yönlendirildi. Ailelerinin işi sebebiyle çoğu her yıl farklı okullara devam etmek zorunda kalan çocuklar ise zaman zaman umutsuzluğa kapılıyor. Sekiz yıllık eğitimin zorunlu olması sebebiyle okula devam edebilen çocuklar, fakirlik ve güç hayat şartlarıyla mücadeleyle erken yaşta tanışanlardan. Derme çatma çadırlarda kalan, elektriğin olmaması sebebiyle gaz lambasının altında derslerini yapmaya çalışan, bir yandan da kesim işlerine yardım eden çocukların çoğu, ailelerinin işi sebebiyle çok sayıda okul değiştirmiş. Çocukların büyük kısmı, eğitimlerine devam etmek isteseler de imkânlarının yetersizliği sebebiyle ailelerini ikna etmekte güçlük çektiklerini söylediler.
Muğla Milas’tan gelen 8. sınıf öğrencisi Özlem Sultan Aydın, okula geç başladığı halde, sınıf atlayarak okumaya devam eden, her dönem takdir, teşekkür belgesi alan bir öğrenci. Kaldıkları çadırda elektrik olmadığı için geceleri gaz lambasıyla çalışmak zorunda kalıyor. En büyük hayali ana sınıfı öğretmeni olmak olan Sultan, bunun hayalden öteye gitmeyeceğine inanıyor.
Antalya Çakırlar’dan ailesiyle bölgeye gelen 5. sınıf öğrencisi Hakan Aslaner de ailesiyle çadırda kalıyor. Okulu çok sevdiğini belirten Hasan, doktor veya öğretmen olmak istediğini söyledi. Ailesinin maddî durumunun çok kötü olduğunu dile getiren Hakan, ‘’Fakiriz, o yüzden fazla bir okul okumayacağım’’ diyerek geleceğe umutsuz bakışını ortaya koydu. Ders dışında kesime katıldığını, tomruk soyduğunu, dalları kestiğini belirten Aslaner, arta kalan zamanlarında da ders çalıştığını söyledi.
|