Sosyal Güvenlik Kurumu, (SGK) reform ile birlikte 1 Ekim’de başlayan yeni hayata vatandaşı çabuk adapte etmek için ‘özel hat’ kurdu.
Vatandaşın yanlış bilgilendirmesinin önüne geçmek için kurulan ‘SGK Soru-Cevap Hattı’ şimdiden büyük ilgi gördü. İnternettten mail atan vatandaşların emeklilik, sosyal yardım, tedavi ücretleri, askerlik borçlanması, evlilik yardımı gibi bir çok konudaki sorusuna SGK uzmanları tarafından anında cevap veriliyor.
SGK’nun kurduğu özel iletişim hattında çalışan görevliler, piyasada sosyal güvenlik uzmanlarının yaptığı soru cevaplama işine benzer hizmet veriyor. Emeklilik yaşı, emeklilik maaşı, tedavi ücretleri, askerlik borçlanması, evlilik yardımı ve merak edilen birçok konuda vatandaşın kafasına takılanlara ışık tutuluyor. SGK’nın internet sitesinde yer alan ‘Sorun Cevaplayalım’ linki üzerinden, mail yoluyla reformla ilgili merak edilenler kısa sürede cevaplanıyor. Büyük ilgi gören ‘özel hatta’ reformu en ince ayrıntısına kadar bilen sosyal güvenlik uzmanları çalışıyor.
Söz konusu projenin önemli bir ihtiyaçtan doğduğunu dile getiren SGK Başkanı Fatih Acar, 1 Ekim’de sağlık ve sigortacılık alanında birçok yenilik yapıldığını söyledi. Türkiye’nin özellikle sosyal güvenlik reformu anlamında çok önemli bir değişim aşamasında olduğunu kaydeden Acar, “Norm ve standart birliğinin sağlanması, sağlık alanında yeni uygulamalar yürürlüğe girdi. Kurum olarak yasanın yayınlandığı tarihten itibaren 27 yönetmelik 26 tebliğ çalışması yayınlandık. Bu kadar fazla düzenlemenin uygulanmasından karşılanacak önemli sorunlar olabilir. Bunların yaşanmaması için seferberlik ilân ettik” diye konuştu. Bu çerçevede eğitim çalışması yaptıklarını belirten Başkan Acar, kamu kurumlarının personel dairelerinde çalışan 500 kişiye reformu pratik olarak anlattıklarını ifade etti. Bugünden itibaren 81 ilin il müdürlerine vatandaşın şu ana kadar karşılaştıkları sorunlar hakkında bilgilendirme toplantıları yapacaklarını kaydeden Acar, vatandaşların en çok merak edilen 100 sorusunun cevabını SGK’nın internet sitesinden bulabileceklerine işaret etti.
Bu hizmetin yanında spesifik, kişilere özel soruları cevaplandıracak birim kurdukları bilgisi veren Başkan, “Özel hattan reformun uygulanması için merak edilenleri kamu kurumlarından, sivil toplum ve vatandaşlardan gelen sorulara ayrıntılı cevap veriyoruz. İnternet sitemize özel bir link koyduk. Vatandaşlardan gelen sorular birimler tarafından değerlendirilip kendilerine kısa sürede dönülüyor.” dedi. Acar, sgk.gov.tr üzerinden ‘5510 Sorun cevaplayalım’ linkiyle vatandaşların bu hizmetten yararlanabileceğine işaret etti.
|