Malatya’da bir bakkal, yaptırdığı web sayfasıyla ürünlerini tanıtıyor, MSN ile sipariş alıyor.
Siparişleri adreslere götüren çocuklara telsiz yardımıyla ulaşarak yeni siparişleri bildiriyor. Zafer Mahallesi’nde bakkallık yapan Yaşar Baran, değişen şartlar ve hızla gelişen teknoloji sebebiyle küçük esnafın ayakta kalabilmesinin zorlaştığını, alışveriş merkezleri karşısında ayakta kalabilmek ve mahalle bakkallığını modernize edebilmek için teknolojiyi lehine çevirmeye çalıştığını söyledi. ‘’Uzun yıllardır bakkallık yaparak aileme bakıyorum. Başka bir iş alanına atılmam veya farklı bir iş yapmaya kalkmam doğru olmayacaktı. Bu nedenle kendimi çağın gerekliklerine göre yenilemem gerektiğini düşündüm’’ diyen Baran, bakkallığı günün ihtiyaçlarına cevap verebilir bir duruma getirebilmek için yaptıklarını şöyle anlattı: ‘’Bakkal olarak çalışıyorsunuz, ancak çevrenizde çok büyük alışveriş merkezleri açılıyor. Reklam yapıyorlar, servis imkânı sunuyorlar. Dolayısıyla insanlar bu yerleri tercih etmeye başlıyor. Yapmaya çalıştığım şey; bakkallığı modernize edip günümüz şartlarında ihtiyaçlara yanıt veren bir pozisyona getirmekti. Öncelikle bir web sayfası hazırlatarak insanların buradan ürünleri ve markaları görebilmelerini sağladım. Ardından MSN yoluyla sipariş almaya başladım. MSN kullanıcıları ücretsiz olduğu için bu yolu tercih ediyorlar. Şu anda mahallede her vatandaş tarafından bilinen ve tercih edilen bir hizmetimiz var.’’
|