“DON” olayının etkili olduğu 2007’ye göre, bu yıl rekoltesi neredeyse iki kat artan ‘’Bursa şeftalisi’’, ağustos ayı itibarıyla ihracatta yüzde 131’lik artış kaydederken, üreticinin ihracatçı ve meyve suyu fabrikalarından aldığı fiyat, geçen yıla oranla yarı yarıya düştü.
Bursa Ziraat Odası Başkanı Fuat Sarı, yaptığı açıklamada, 2007 yılında yaşanan ‘’Don’’un rekolteye büyük darbe vurduğunu ve yıllık rekoltenin 60 bin ton ile kapandığını hatırlattı. Sarı, bu yıl ise rekoltenin 100 bin tonu aştığına dikkati çekerek, buna rağmen yüksek rekoltenin olumlu etkilerinin, ihracatçı, tarıma dayalı sanayi işletmeleri ve üreticiye aynı oranda yansımadığını, hatta üreticinin durumundan hiç de memnun olmadığını dile getirdi. Meyve suyu fabrikalarının bu yılki alım fiyatlarının, geçen yılın yarısı kadar olduğunu belirten Sarı, yüksek rekoltenin, meyve suyu fabrikaları ile birlikte en çok ihracatçılara yaradığına değinerek, ihracatçıların kaliteli şeftaliyi son derece uygun fiyatlarla satın aldıklarını söyledi. Üreticinin, geçen yıl kilosunu 1,501,60 YTL’den sattığı kaliteli şeftalinin, bu yıl 0,801 YTL arasında alıcı bulabildiğini belirten Sarı, ‘’Yüksek rekolte, ihracatçılar ve meyve suyu fabrikalarını sevindirdi, üreticiye hamallık kaldı. Tarım sektöründe üretim maliyetleri artık malûm. Bu işten yine üretici ve tüketici zararlı çıktı. Her zamanki gibi çiftçinin umudu yine bir sonraki seneye kaldı’’ diye konuştu.
|