GÜLSAN Gıda ile yeniden hayat bulan Türkiye`nin ilk meyve suyu markası Meysu, iddialı hedeflerle piyasaya geri döndü.
Gülsan Gıda Yönetim Kurulu Başkan Vekili Bekir Güldüoğlu, iflasın eşiğine gelen Meysu`yu 2000 yılında 15 yıllığına kiraladıklarını, 2007`de ise 2.4 milyon YTL`ye isim hakkını satın aldıklarını hatırlattı. Süt üretimi dahil bugüne kadar Meysu için 12 milyon Euro yatırım yaptıklarını kaydeden Güldüoğlu, MeySu’ya ilk etapta 5 milyon euro’luk yatırım yaparak tesisleri yenilediklerini, 7 milyon euro’luk diğer yatırımlarla da yeni ürün ve alanlara yöneldiklerini belirtti. Yıllık cirosu 80 milyon dolara ulaşan Gülsan Gıda’nın MeySu, MeyBuz ve Nevbağ adında üç ana şirketi olduğunu dile getiren Güldüoğlu, 350 kişi istihdam ettiklerini söyledi. Üretimle ilgili bilgi de veren Güldüoğlu şunları söyledi: “Şu anda bir günde, 15 çeşit ve 60 farklı ambalajla günde 40 ton reçel/marmelat, MeySu markasıyla vişne, şeftali, kayısı, portakal, ananas, ayva, nar, armut, elma, kuşburnu ve karışık üzüm nektarları, Nevbağ 20 ton sirke, 10 ton pekmez ve sos üretiyoruz. Helva, tahin, bal, yazlık helva, eritme peyniri, tereyağı, fındık ezmesi, tahinli pekmez ve kahvaltılık margarin üretim kapasitemiz ise günlük 15 ton.” Türkiye’de ilk defa 1.5 litrelik meyve suyu ürettiklerini de kaydeden Güldüoğlu, günde 1 ton üretecekleri sütlerin ise Eylül ayı sonunda raflarda yerini alacağını dile getirdi. Hipermarket zincirlerine markalı gıda ürünleri yaptıklarına da işaret eden Güldüoğlu, ihracatlarını heryıl yüzde yüz arttırdıklarını ve Antartika hariç heryere ihracat yaptıklarını belirtti.
|