KARADENİZ'İ Akdeniz’e bağlayan yollardaki iyileştirme çalışmaları sürüyor.
Ulaştırma Bakanlığı, Karadeniz şehirlerini, Akdeniz bölgesine ve güneydeki sınır kapılarına bağlayan güzergâhlarda yapacağı iyileştirmeler kapsamında, bazı güzergâhları duble yola, bazılarını ise genişliği 12 metreyi bulan 1. sınıf devlet yoluna dönüştürecek. Karayolları Genel Müdürlüğü (TCK) Karadeniz bölgesindeki şehirleri, Akdeniz bölgesine ve güneydeki sınır kapılarına bağlayan güzergâhlarda iyileştirme çalışmalarını hızla sürdürüyor. Türkiye’deki doğu-batı güzergâhında yer alan yollar önemli ölçüde iyileştirildi ve ana arterlerdeki çok sayıda güzergâh duble yola dönüştürüldü. Genel Müdürlük, Türkiye’nin coğrafî yapısının ulaşımı zorlaştırdığı kuzey-güney güzergâhındaki bazı yollara odaklanarak, bu hatlarda iyileştirme kararı aldı.
TCK, belirlenen güzergâhların bazı kesimlerinde trafiğin durumuna göre duble yol yapacak ya da yolların geometrisini düzeltip, virajları iyileştirecek. Duble yol yapılmayacak olan güzergâhlar platform genişliği 12 metre olan 1. sınıf devlet yolu olarak nitelendirilen 1A’ya dönüştürülecek. Böylece, Karadeniz bölgesindeki şehirler, iç kesimlere, Akdeniz bölgesine ve güneydeki sınır kapılarına duble yollarla ya da 1. sınıf devlet yolları ile bağlanmış olacak. TCK, bu proje ile bölgesel kalkınmanın sağlanmasını, üretilen mal ve hizmetlerin pazarlara taşınmasını kolaylaştırmayı, trafiği fazla olan koridorlardaki trafiği dengeli, ekonomik olarak diğer güzergâhlara dağıtmayı ve alternatif ulaşım koridorları oluşturmayı hedefliyor.
GÜZERGÂHLAR
-Karasu-Adapazarı-Bilecik-Kütahya-Afyon-Antalya: Yolun fizikî yapısı yüzde 60 oranında düzeltildi. Güzergâhın tamamının 2009’da duble yola dönüştürülmesi planlanıyor.
-Bartın-Safranbolu-Karabük-Gerede: Yolun Bartın ile Karabük arasındaki bölümünde iyileştirme yapılacak ve 1. sınıf devlet yolu standardına getirilecek. Karabük ile Gerede arası duble yol olacak. Yolun iyileştirilmesi yüzde 60 oranında tamamlandı. TCK, yolun tamamlanması ile Bartın, Safranbolu ve Karabük’ün mevcut Gerede-Ankara-Aksaray otoyol güzergâhından Mersin limanına bağlanmasını planlıyor.
-İnebolu-Seyitler-Kastamonu-Çankırı-Kırklareli-Kayseri-Niğde-Mersin: İnebolu ile Seyitler arası trafik yoğunluğunun çok olmamasından dolayı 1. sınıf devlet yolu olacak. Yolun diğer kısımlarının ağırlıklı olarak duble yola dönüştürülmesi planlanıyor. Güzergâhın yüzde 60’ı tamamlandı.
-Sinop-Boyabat-Kargı: Trafik yoğunluğu fazla olmayan yol 1. sınıf devlet yolu standardına yükseltilecek. Güzergâhın iyileştirilmesiyle Sinop’un Gerede-Ankara-Aksaray otoyol güzergâhından Mersin limanına bağlanması planlanıyor. Trafik yoğunluğu fazla olmayan yol 1. sınıf devlet yolu standardına yükseltilecek. Güzergâhın yüzde 60’ı tamamlandı.
-Ünye-Niksar-Tokat, Ordu-Mesudiye-Koyulhisar, Giresun-Şebinkarahisar-Suşehri, Rize-İspir-Erzurum, Hopa-Artvin-Ardahan-Kars-Iğdır, Artvin-Erzurum koridorlarında yapılacak iyileştirme ile Doğu Karadeniz’in liman şehirleri iç yollara bağlanacak. Ayrıca, Pülümür-Tunceli-Elazığ ve Erzurum-Bingöl-Diyarbakır güzergâhlarının da önümüzdeki yıl programa alınarak iyileştirilmesi hedefleniyor.
|