Tüketici Bilincini Geliştirme Derneği, tüketicilerin, bankaların “mağduriyetlere yol açan” yasaya aykırı uygulamalarıyla ilgili Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumuna yapılan başvuruların en kısa sürede sonuçlandırılmasını beklediğini bildirdi.
TÜKETİCİ Bilincini Geliştirme Derneği (TÜBİDER), tüketicilerin, bankaların “mağduriyetlere yol açan” yasaya aykırı uygulamalarıyla ilgili Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumuna (BDDK) yapılan başvuruların en kısa sürede sonuçlandırılmasını beklediğini bildirdi. TÜBİDER’den yapılan yazılı açıklamada, Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanununun 1 Mart 2006 tarihinde yürürlüğe girdiği, bir yıl sonra 10 Mart 2007 tarihinde de ilgili yönetmeliğin Resmî Gazetede yayınlandığı hatırlatılarak, buna rağmen kanunun bankalar tarafından ihlalinin önlenemediği savunuldu. Yasa ihlal edilirken, kredi kartı kullanıcısı tüketici yurttaşların ise mağdur edilmeye devam edildiğinin vurgulandığı açıklamada, tüketicilerin, bankaların mağduriyetlere yol açan yasaya aykırı uygulamalarıyla ilgili BDDK’ya yapılan başvurularının en kısa süre içerisinde sonuçlandırılmasını beklediği belirtilerek, “BDDK başkanını ve yetkililerini, 5464 sayılı kanunun kendilerine verdiği görevlerini yapmaya davet ediyoruz” denildi.
|