KAMU kurum ve kuruluşları oluşturacakları elektronik belge yönetim sistemlerinde hazırlanan TSE standardına göre işlem yapacaklar.
Elektronik belge standartlarına ilişkin Başbakanlık Genelgesi, Resmî Gazete’nin dünkü sayısında yayımlandı. Genelgede, kamu adına görev yapan kurum ve kuruluşların faaliyetleri sonucu oluşan belgelerin kayıt altına alınması ve bu belgelerin istenildiği anda erişilebilir şekilde yönetilmesinin, kurumsal faaliyetlerin ayrılmaz parçası ve bir kamu görevi olduğuna işaret edildi. Herkesin, her zaman kolaylıkla ulaşabileceği şeffaf, verimli ve sade bir kurum yapısının günümüzde, modern ve demokratik kurumların temel hedefi haline geldiğine dikkat çekilen genelgede, elektronik ortamda sunulan hizmetlerin ve e-kurum yapısının temelini elektronik bilgi sistemlerinin oluşturduğu hatırlatıldı. Kamu kurum ve kuruluşlarınca üretilen elektronik bilgi ve belgelerin idarî, malî, hukukî ve tarihî gerekçelerle korunmasının sağlanması ve bunların gelecek nesillere aktarılmasının ancak standart belge yapılarının oluşturulması ile mümkün olduğunun vurgulandığı genelgede, ‘’Elektronik belgeye ilişkin standartlar ile belgelerin korunmasına ve erişimine imkân sağlayacak tedbirlerin elektronik belge yönetim sistemlerinin tasarım aşamasında ele alınması gerekmektedir’’ denildi. Genelgede, elektronik belgelerin kayıt altına alınması, kullanılması ve arşivlenmesiyle ilgili çalışma yapma görevinin e-Dönüşüm İcra Kurulu’nca Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü’ne verildiği ve TSE tarafından hazırlanan standardın, kamu kurum ve kuruluşlarının kullanacakları elektronik belge yönetim sistemleri için temel bir kaynak oluşturduğu da hatırlatıldı.
|