İnsan Hakları Kurulu Batman Şube Başkanı Aziz Mercan, vatandaşların insan hakları kutularına attıkları şikâyet dilekçelerini, haber yazmada kullanılan “5N 1K” kuralına göre yazmaları gerektiğini söyledi.
Konuyla ilgili detaylı bilginin ve şikâyet dilekçesinin nasıl yazılması gerektiğinin http://www.ihb.gov.tr/basvuru.htm web sayfasında anlatıldığına dikkati çeken İnsan Hakları Kurulu Başkanı ve Vali Yardımcısı Mercan, şikâyet kutularına yapılan başvuruların daha sağlıklı değerlendirilmesi için “5N-1K” kuralına mutlaka uyulması gerektiğine işaret etti. Vali Yardımcısı Mercan, “Vatandaşlar başvuru dilekçesinde, ‘ne, nezaman, nerede, nasıl, neden ve kim’ kuralı ile sorunlarını dile getirip ne anlatmak istediklerini kısaca anlatmalıdır. Ancak kimi zaman (Kim, Ne, Ne Zaman, Nerede, Nasıl, Neden) kuralı da yetmez. Şikâyet başvurusunda olayın konusu, ihlâle uğrayanın “Kim” sorusunun yanında “Kimler” de olmalıdır. Olay veya olaylar etraflıca aktarılmalı, neler olduğu ve nasıl gerçekleştiğine mutlaka yer verilmelidir” şeklinde konuştu.
Yapılan haksızlıkların, önüne geçilmesi için şehrin çeşitli yerlerine insan hakları kutuları yerleştirildiğini dile getiren Mercan, vatandaşların valilik veya kaymakamlıklar bünyesinde oluşturulan danışma bürolarına şahsen başvurmalarının yanı sıra, il ve ilçe insan hakları kurullarının telefon, faks veya elektronik posta adresleri ile Alo 150 telefon hattına şikâyetlerini bildirebileceklerini söyledi.
|