1 NİSAN'DA başlatılan maddî hasarlı trafik kazalarında polis beklenmeksizin, kaza tesbit tutanağının karşılıklı anlaşılarak tutulması uygulamasında yüzde 66 oranında başarı sağlandığı bildirildi.
Kara Yolu Trafik ve Yol Güvenliği Araştırma Enstitüsü Başkanı İhsan Memiş, yaptığı açıklamada, Türkiye’de 2007 yılında 825 bin trafik kazası meydana geldiğini ve bunun 718 bininin maddî hasarlı kazalar olduğunu belirtti. Trafik ekiplerinin olay yerine çağrılması halinde beklenen ortalama sürenin 45-60 dakika olduğunu bildiren Memiş, ‘’ayrıca en az 2 personel olay yerine gitmekteydi. Kaza yerine gidilmesi, zaman kaybı, personel maliyeti devlete aşırı yük getirmekteydi’’ dedi. 1 Nisan 2008’de başlatılan maddî hasarlı trafik kazalarında polis beklenmeksizin, kaza tesbit tutanağının karşılıklı anlaşılarak tutulması uygulamasının başarıyla uygulandığını bildiren Memiş, şunları kaydetti: ‘’İlk başta var olan aksaklıklar başta Emniyet Genel Müdürlüğünün çabası başta olmak üzere sigorta şirketleri, Türkiye Şoförler Federasyonu (TŞÖF) ve enstitümüzün de toplumsal bilinçlendirmede etkin rol alması sonucu aşıldı. Ülke genelinde maddî hasarlı trafik kazalarında uzlaşma oranı yüzde 66’yı buldu. Bu işlem daha çok İstanbul, Ankara ve İzmir’de büyük rahatlık getirmiş; gece veya gündüz, yağmurlu ve karlı havalarda yolların kapanarak akan trafiğin engellenmesinden vatandaş kurtarılmıştır. Yani vatandaş karşılıklı olarak kısa sürede anlaşmakta, yolları trafiğe açmakta, zaman kaybını önlemektedir. Vatandaşın kendi başına anlaşma süresi ortalaması 10 dakika olmaktadır.’’
Uygulamanın trafik ekiplerinin zaman kaybı ve personel israfını önlediğini, vatandaşın el sıkışma kültürüne destek verdiğini ifade eden Memiş, Trafik Bilgi Merkezinin (TRAMER) daha çok online altyapı kapasitesini geliştirmesi ve daha çok uzman eleman çalıştırarak acenteler tarafından gönderilen raporların veya uyuşmazlıkların daha kısa zamanda sonuçlandırmasının sistemi daha çok geliştireceğini de sözlerine ekledi.
|