ALGİDA Türkiye Genel Müdürü Ahmet Coşar, Algida’nın 2007 yılında 100 milyon litreyi aşarak yüzde 34 büyüdüğünü söyledi.
Coşar, 2007 yılı değerlendirmesi ve 2008 hedeflerinin açıklandığı basın toplantısında yaptığı konuşmada, geçen yıl Türkiye’de dondurma pazarının yüzde 33 büyüdüğünü ve 160 milyon litrenin üzerinde bir pazar büyüklüğüne ulaştığını, Algida’nın ise 100 milyon litreyi aşarak yüzde 34 büyüdüğünü söyledi. Algida Türkiye olarak dünyanın en büyük ilk 5 dondurma operasyonundan biri haline geldiklerini kaydeden Coşar, 2008 başında çevre ülkeler için ürün geliştirme merkezi seçildiklerini anlattı. 1990’ların başında Türkiye’de kişi başına yıllık 0,3 litre olan dondurma tüketiminin 17 yılda 8 kat artarak 2007’de 2,3 litreye çıktığına değinen Coşar, yıllık tüketimi beş yıl içinde iki kat artırarak 4 litreye çıkarmak istediklerini belirtti. Coşar, önümüzdeki 5 yılda 300 milyon eurosu altyapı, 200 milyon eurosu iletişim ve pazarlama olmak üzere toplam 500 milyon euro civarında yatırım yapmayı hedeflediklerini bildirdi.
|