Elektronik imza dağıtımı konusunda yetkilendirilen E-Güven Firması Genel Müdürü Can Orhun, ‘’Elektronik imza sayesinde iş yükü azalırken kağıt ve noter masraflarından da büyük oranda tasarruf sağlanacak’’ dedi.
Orhun, 1 Ocak 2008 tarihinden itibaren Garanti Belgesi, Muafiyet Belgesi ve Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesi için Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’na yapılacak başvuruların internet üzerinden yapılacağını ve bunun için elektronik imza şartı aranacağını hatırlattı. Orhun, daha önce projenin başlangıcı olarak 1 Haziran 2007 tarihinin açıklandığını ancak bu sürenin iki defa ertelenerek en son 1 Ocak 2008 tarihinin belirlendiğini bildirdi.
Elektronik imza sayesinde bu işlemlerdeki iş yükü azalırken kağıt ve noter masraflarından da büyük oranda tasarruf sağlanacağını belirten Can Orhun, 2006 yılında bakanlık tarafından 9 bin 404 adet belge, 18 bin model ilavesi ve liste değişikliği için 1 milyon 315 bin 200 adet imza veya paraf atıldığını bildirdi. Tüm belge ve bilgilerin elektronik ortamda saklanması sonucu iş yükünün azalacağını, daha kaliteli ve masrafsız hizmet verilmiş olacağını vurgulayan Orhun, 2006 yılında bu işlemler için yaklaşık 1 milyon adet kağıt kullanıldığına işaret etti.
|