Türkiye 2008 yılında, yurt dışında milli düzeyde 120 fuara katılacak. Çin’den AB ülkelerine, ABD’den Tunus’a kadar birçok ülkede düzenlenecek fuarların, otomotivden mücevhere kadar geniş bir yelpazesi bulunuyor.
Türkiye, fuarcılık alanında coğrafi konumunun avantajları ve bölgenin merkezi olabilecek potansiyeli ile giderek daha fazla önem taşırken, uluslararası pazarlamanın en etkin araçlarından birisi olan uluslararası ticaret fuarları da, dış pazarlara açılmak isteyen firmalar için önemli fırsat oluşturuyor.
Türk firmaları milli düzeyde 1999 yılında 83, 2000 yılında 84, 2001 yılında 89, 2002 yılında 91, 2003 yılında 106, 2004 yılında 129, 2005 yılında 212, 2006 yılında 212 fuara katılırken, 2007 yılında da 147 fuara katılım öngörüldü.
2008 yılında ise Türkiye’nin milli düzeyde katılacağı 120 yurt dışı fuarda; gıdadan tekstile, mobilyadan otomotive, inşaattan mücevherata kadar pek çok ürün sergilenecek.
YURT DIŞI FUARLARIN ETKİ ANALİZİ
Bu arada Dış Ticaret Müsteşarlığı (DTM), yurt dışı fuar organizatörü firma ve kuruluşlarca düzenlenmek üzere DTM’ye başvuruda bulunulan fuarların ihracata katkısının ölçülmesi amacıyla, Yurt Dışı Fuarların Etki Analizi uygulamasını yürütüyor.
Bu doğrultuda, yurt dışında düzenlenen fuarlara katılan Türk firmalarının, söz konusu iştirakleri sonucunda ilgili ülkelere yönelik ihracatlarının seyrini takip ederek, devlet yardımları kapsamında desteklenen fuarların dış ticaret açısından somut sonuçlarını inceliyor.
Uygulamayla yurt dışı fuarların dış ticarete yönelik sonuçları belirlenerek, kaynakların daha etkin kullanımının sağlanması ve önümüzdeki döneme ilişkin fuar taleplerinin değerlendirilmesi aşamasında daha selektif ve yönlendirici olunması amaçlanıyor.
|