Almanya'nın Frankfurt şehrindeki Goethe Üniversitesi’nde 2005 yılında eğitim vermeye başlayan İslâm Bilimleri kürsüsüne giderek artan sayıda öğrenci kaydoluyor.
Daha önce Protestan İlahiyatı bölümü bünyesinde faaliyet gösteren kürsü, bugüne kadar Almanya’da eşine rastlanmamış bir işbirliğinin ürünü, zira burada bir Alman üniversitesi Türkiye Diyanet İşleri Başkanlığı’yla girdiği işbirliğinin sonucunda bu kürsüyü açmış oldu.
Almanya Dışişleri Bakanlığı’nın katkılarıyla hazırlanan Deutschland Magazine (sayı: 4/2007) dergisinin haberine göre, kürsü öğretim üyelerinden Prof. Tahsin Güngör’ün derslerini, 50 öğrencisi uzmanlaşma dalı olarak alırken, bir o kadar öğrenci de yan ders olarak alıyor. Bu rakamlar, bölümün ikinci dönemi olan 2005/2006 güz dönemine göre dersleri uzmanlaşma dalı olarak seçen öğrenci sayısının ikiye katlandığını gösteriyor. Bölümü bitiren öğrencilerin yüksek lisans (magister) derecesiyle mezun oldukları ilahiyat eğitimi toplam sekiz dönem sürüyor. Dersi, ihtisas dalı olarak seçen herkesin, eğitimini tamamlayıcı olarak Musevi-Hıristiyan dinbilimi dalından dersler alması da öğretim yönetmeliğinde öngörülüyor.
Görgün, bölümdeki öğrencilerin, birkaç istisna dışında Müslüman dinine mensup olduklarını belirtiyor. Verdiği bilgilere göre öğrencilerin üçte ikisi Türk kökenli, geri kalan üçte biri de Kuzey Afrika, İran, Suriye, Mısır ya da Pakistan kökenli. Bölüme ilgi de artarak devam ediyor, nitekim sadece son dönemde bölüme 10 yeni kayıt yaptırılmış. İslâm Bilimleri Bölümünde verilen eğitim, dörder dönem halinde, temel eğitim ve uzmanlaşma eğitimi şeklinde iki aşamadan oluşuyor. Eğitimin temel bileşenlerini ise, Kur’ân ve hadis ilmi, İslâm inancı öğretisi, fıkıh ve İslâmda din sosyolojisi oluşturuyor. Bölümün öğretim kadrosunda iki profesörün yanında masrafları gene vakıf tarafından karşılanan dört öğretim görevlisi bulunuyor. “Müslüman din uzmanları” yetiştirme amacının ötesinde “inter teolojik diskurs ve İslâm dini ağırlıklı disiplinler arası araştırmalar yapılması” da İslâm Bilimleri kürsüsünün kuruluş amaçları arasında.
|