Türkiye’de Ramazan ile birlikte tüketimi artan hazır çorbada pazar da büyüyor. Knorr Ürün Müdürü Burçak Dolanay, her zevke uygun üretilen katkısız ve tabiî hazır çorbaların, son yıllarda Türk halkı tarafından daha sık tüketilmeye başlandığını bildirdi.
Dolanay, yemeği çabuk hazırlama ihtiyacı arttıkça, hazır çorbanın da sofralardaki yerini sağlamlaştırdığını ifade ederek, ‘’Çalışan kadınların, tek başına yaşayanların ve öğrenci evlerinin tercihi olan hazır çorbaların oluşturduğu pazarın toplam değeri 100 milyon avroya ulaştı’’ dedi. Türkiye’de 2004 yılında içilen her 100 çorbanın 83’ünün ev yapımı olduğunu belirten Dolanay, şimdilerde bu oranın yüzde 78’e gerilerken, hazır çorbanın payı yüzde 17’den 22’ye yükseldiğini ifade etti.
|