Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Genel Başkanı Ali Er, kredi kartı sahiplerinden, haksız ve hukuksuz olarak yıllık kart ücreti ve yıllık banka işlem ücreti alındığını öne sürerek, tüketicileri 2 gün kredi kartı boykotuna davet etti.
Ali Er yaptığı yazılı açıklamada, Türkiye’de yaklaşık 32 milyon 500 bin kredi kartı bulunduğunu, bir kartın yıllık ortalama ücretinin 25-30 YTL olduğunu savundu. Bankaların, kredi kartlarından yılda 975 milyon YTL haksız kazanç elde ettiğini ileri süren Er, şunları kaydetti: ‘’Bankalardan yıllık kart ücretini geri talep eden tüketici sayısı yüzde 3 veya 5 civarındadır. Kalanların ya bu konuda bilgisi yoktur ya da zorla alındığından bile habersizdir.
Kredi kartında, haksız ve hukuksuz olarak alınan yıllık kart ücretlerini ve yıllık banka işlem ücretlerini protesto ediyoruz. Tüketiciyi yolunacak kaz gören ve tüketicinin sırtından haksız kazanç elde eden bankalara, tüketici sorunlarına sahip çıkmayan, ilgi göstermeyen siyasi partilere sorunumuzu bir kez daha hatırlatmak için, 21 ve 22 Haziran 20007 günlerinde, 2 gün kredi kartı kullanmayacağız, kredi kartı ile alışveriş yapmayacağız. Tüm tüketicileri bu boykota omuz vermeye, kendi sorunlarına sahip çıkmaya davet ediyoruz.’’
KART AİDATI MÜŞTERİYE
İADE EDİLECEK
Antalya Tüketici Mahkemesi, Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’nin verdiği ‘’Kredi kartı yıllık kullanım ücretinin müşteriye iadesi’’ yönündeki kararına banka tarafından yapılan itirazı reddetti.
Antalya Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı’nın, bir müşterinin kredi kartı kullanım ücretine ilişkin yaptığı itirazda müşteri lehine aldığı kararın ardından banka avukatı Bülent Külah, kararın iptali istemiyle Tüketici Mahkemesi’ne başvurdu. Külah, Tüketici Mahkemesi’ne sunduğu itiraz dilekçesinde, kredi kartı üyelik ücreti uygulamasının, Bütün dünyada geçerli olduğunu ve yasalarla uyum içinde bulunduğunu savundu.
Kredi kartı kullanıcısının avukatlığını üstlenen ve aynı zamanda Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Antalya Şube Başkanı olan Avukat Abdullah Özçulcu ilgili kanunun, ‘’Sözleşmede kart hamilinin haklarını zedeleyici ve kart çıkaran kuruluş lehine tek taraflı haksız şartlar sağlayan hükümlere yer verilemez’’ maddesi uyarınca, kredi kartı kullanım ücretinin hukukî olmadığını ve sözleşmede yer alsa dahi ‘’haksız şart’’ olduğundan geçersiz sayılacağını, dâvâcı bankanın talebinin reddini istedi.
Antalya Tüketici Mahkemesi Hakimliği de davanın sonucunda müşteriyi haklı bularak, Tüketici Sorunları Hakem Heyetinin verdiği kararın doğru olduğuna ve kart üyelik ücretinin müşteriye iadesine karar verdi. Kredi kartı üyelik ücreti tartışmasının artık sona erdirilmesi gerektiğini bildiren Özçulcu, konuyla ilgili yargı görüşünün de ortaya çıktığını belirterek, ‘’Bankalar, kredi kartı üyelik ücreti ve benzeri uygulamalara son vermeli ve şimdiye kadar bu şekilde aldıkları haksız paraları iade etmelidirler’’ dedi.
|