Eğitim-Bir-Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu, OKS’deki değişikliğin geçmişe göre bir gelişme olarak nitelendirilse de nihaî olarak öncekinden köklü bir farklılık getirmediğini savundu
Eğitim-Bir-Sen tarafından 7 ilde bin 18 ilköğretim okulu öğretmeni üzerinde ‘’Ortaöğretim Geçiş Modeli Değerlendirme Araştırması’’ yapıldı. Gündoğdu, araştırma sonucuna göre, öğretmenlerin tamamına yakınının ortaöğretime yerleştirmede bir sistem değişikliğine ihtiyaç duyduğunu belirtirken, yüzde 64’ünün de ‘’mevcut OKS sisteminin çocukları hayata hazırlamada eksikliğe neden olduğunu’’ düşündüğünü bildirdi. ‘’Eleyici ölçme ve değerlendirme sistemleri yerine, teşhis edici, geliştirici ve yetiştirmeye dönük değerlendirme sistemleri getirilmelidir’’ görüşünü dile getiren Gündoğdu, OKS’deki değişikliğin geçmişe göre bir gelişme olarak nitelendirilse de nihai olarak öncekinden köklü bir farklılık getirmediğini savundu.
|