Türkiye’de demiryolu taşımacılığına yeni bir ivme kazandıracak olan hızlı tren, 23 Nisan 2007 tarihinde Ankara-Eskişehir arasında deneme seferlerine başlayacak.
TCDD Genel Müdürlüğü yetkilerinden alınan bilgiye göre, Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi’nin bir bölümünün devreye alınmasına artık gün sayılıyor. Türkiye, projenin ilk etabının tamamlanmasıyla birlikte hızlı trenlerle tanışacak.
Ankara-Eskişehir arasındaki üst yapı ve elektrifikasyon işleri yüzde 90 oranında tamamlandı. Polatlı’daki 472 metrelik tünelin tamamlanmasının ardından Sakarya Viyadüğü’nün bitirilmesi işine odaklanıldı. Hattın ilk etabına ait tüm işlemler 10 Nisan 2007 tarihine kadar tamamlanacak. Bu tarihten itibaren yurtdışından getirilen özel yol ölçüm makinasıyla hattaki altyapı, üstyapı, sinyalizasyon ve elektrifikasyon sistemlerinin yapım normlarına uygunluğu ölçülecek.
DENEME SEFERLERİ 4 AY SÜRECEK
Türkiye’nin ilk hızlı tren hattında 23 Nisan 2007 tarihinden itibaren de deneme seferleri başlayacak. Deneme seferleri, İtalya’dan kiralanan 4 vagondan oluşan setle gerçekleştirilecek. Başlangıçta düşük hızlarda yapılacak denemelerde, ölçüm ve test sonuçlarında elde edilen bulgular doğrultusunda hız artırımına gidilecek. Denemeler 4 ay boyunca, 250 kilometre hıza ulaşılıncaya kadar sürecek. Denemelerde kullanılacak hızlı treni bu aşamada yurtdışından gelecek makinistler kullanacak. Ancak TCDD Genel Müdürlüğü’nün İspanyol CAF firmasına sipariş verdiği 12 adet hızlı tren setini kullanma görevi ise eğitimden geçirilecek TCDD makinistlerinde olacak.
Başlangıçta Ankara-Eskişehir hattında çalışacak hızlı trenlerin yıl sonuna doğru yolcu taşımacılığına başlaması hedefleniyor. Hızlı tren, iki şehir arasındaki 206 kilometrelik demiryolunu 1 saat 15 dakikada geçecek.
HEDEF ANKARA-İSTANBUL
ARASINI 3 SAATE İNDİRMEK
Hattın ikinci bölümünü oluşturan Eskişehir-İstanbul bölümünde ise çalışmalar ihale sürecindeki gecikmelerden dolayı henüz başlamadı. İhaleyi kazanan firmanın kredi görüşmelerini tamamlamasının ardından hattın bu bölümünün yapımı 24 ayda bitirilecek. 2009 yılında hattın tümünün devreye alınması ve Ankara-İstanbul arası demiryolu ulaşımının 3 saate indirilmesi öngörülüyor.
Öte yandan TCDD Genel Müdürlüğü, hızlı tren hattının Eskişehir’de şehir merkezinden geçen bölümünü yeraltına almayı da planlıyor. Genel Müdürlük, şehir içinden geçişi kolaylaştırmak ve karayolu trafiğini rahatlatmak üzere geliştirilen bu proje için ihale hazırlıkları yapıyor.
|