Seçim öncesi çok sayıda partinin oy potansiyelini öğrenebilmek için anket araştırmalarına başvurmasının, piyasadaki mevcut araştırma ve danışmanlık firma sayısının 2-3’e katlanmasına sebep olduğu belirtildi.
Partilerin ve medya kuruluşlarının seçimlere ayırdıkları bütçeden pay kapmak isteyen ‘’dönemlik araştırma şirketlerinin’’ 10 bin dolarlık araştırmalara, 2 bin dolar fiyat biçtiği, ancak, seçimin ardından kapandıkları bildirildi. Pazarlama ve Kamuoyu Araştırmacıları Derneği Genel Koordinatörü Jale Elhadef, sektörle ilgili yaptıkları sorun tesbit çalışmasında, araştırma şirketi kurmak için herhangi bir yetkinlik veya yeterlilik belgesi gerekmemesinin en büyük sıkıntı olduğunu gözlemlediklerini belirtti. Siyasi seçim dönemlerinde araştırma ve danışmanlık adı altında ortaya çıkan çok sayıda şirketin haksız rekabet oluşturulduğunu, bunun sonucunda da tüm sektörün büyük ölçüde zarar gördüğünü söyledi. Elhadef, derneğe kayıtlı 47 araştırma, 7 saha şirketi bulunduğunu, seçim döneminde bu sayının arttığını, ancak, bir çoğunun seçim sonrası faaliyetlerini görmediklerini söyledi. (aa)
|