17. Millî Eğitim Şûrâsı’nda, en fazla tartışılan, “üniversiteye girişte katsayı uygulaması” ile ilgili komisyon kararı, Genel Kurul’da değiştirildi. Genel Kurul, “yükseköğretime girişte öğrencilerin liseden mezun oldukları alanın devamı niteliğindeki alanlara geçişlerinde mevcut katsayı farkının kaldırılması ve ek puan verilmesini” karara bağladı.
17. Milli Eğitim Şûrâsı’nın Genel Kurulu’nda, üniversiteye girişte uygulanan katsayıyla ilgili komisyon raporunda yer alan öneriler oylandı. ‘’Türk Millî Eğitim Sisteminde Kademeler Arası Geçişler Yönlendirme ve Sınav Sistemi’’ komisyonunun önerdiği, ‘’Tüm ortaöğretim öğrencilerinin ayrım yapılmaksızın, eşit şartlarda sınava girebilmeleri ve eşit şartlarda puanlamaya tabi tutularak, tüm üniversitelere girebilmeleri’’ ve ‘’Belli sınıflarda yapılacak merkezi olgunluk sınavları ile ortaöğretim başarı notunun belirlenerek, bunun üniversite giriş sınavlarına belli oranda katkıda bulunması’’ önerileri tartışılarak, değiştirildi. Kabul edilen önergede şöyle denildi:
‘’Yükseköğretime girişle ilgili olan katsayı ağırlıklı orta öğretim başarı puanı uygulaması pedagojik ve bilimsel değildir. Yükseköğretime girişte öğrencilerin orta öğretimden mezun oldukları alanın devamı niteliğindeki alanlara geçişinde mevcut katsayı farkının kaldırılması ve ek puan verilmesi; mesleki ve teknik eğitim okul kurumları dahil olmak üzere tüm orta öğretim kurumlarında ders ağırlığına göre, alan belirlemesinin yapılması aynı alanlardan mezun olan her türlü ortaöğretim mezunlarının eşit olarak yarışması benimsenmiştir.’’
Genel Kurul’da oturumun başkanlığını yapan Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, bu önergeyi oylattı ve önerge kabul edildi.
|