İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, hazır giyim ve konfeksiyonda Çin’in fiyatlarını yarı yarıya düşürerek girdiği Almanya’da, Türkiye’nin kaliteli ürünle pazar payını koruduğunu bildirdi.
Orakçıoğlu, yaptığı yazılı açıklamada, İTKİB AR-GE şubesinin Eurostat verilerine dayanarak hazırladığı, 1999-2005 dönemini inceleyen raporunu değerlendirdi. Süleyman Orakçıoğlu, Almanya’nın 2005 yılı itibariyle 21,3 milyar avroluk ithalatla hazır giyim ve konfeksiyonda dünyanın en önemli ülkelerinin başında geldiğini belirtti.
Türkiye’nin hazır giyim ve konfeksiyon ihracatının yüzde 27’sini Almanya’ya yaptığını ve Almanya’nın Türkiye’nin en büyük pazarı olduğunu ifade eden Orakçıoğlu, Çin’in 6 yılda fiyatlarını yarı yarıya düşürerek pazar payını genişletme stratejisine karşılık, Türkiye’nin kaliteye, tasarıma, farklılığa, markalaşmaya önem vererek, değişim ve gelişimi gerçekleştirdiğini, bunun içinde de Almanya pazarında payını koruduğunu vurguladı.
|