Vergide kayıp ve kaçağının önüne geçebilmek için getirilen otomasyon sistemiyle özel okullardan, minibüs hatlarına, doktor reçetelerinden otellerin konaklama bilgilerine kadar her türlü bilgi veri ambarıya yüklenerek mükellefler sıkı takibe alınacak.
Gelir İdaresi Başkanlığı, Vergi Daireleri Otomasyon Projesi’nin 2. ayağına yönelik çalışmaları paralelinde, Vergi İstihbarat Merkezi Veri Ambarı da yeniden düzenleniyor. Halen, mükellef sicil bilgileri, mükellef alış-satış fatura bilgileri, vergi beyannameleri, gayrımenkul alım-satımı yapanlar, kurum ortakları, kredi kartı ile satış yapan işyerlerinin POS makinası bilgileri, taşıt alım-satımı yapanlar, bankalar ve diğer finans kesimi bilgilerinin işlendiği Veri Ambarı, önümüzdeki dönemde çok daha geniş bir bir kesimi kavrayacak.
Halen, bankalar, emniyet, tapu, Telekom ve nüfus idarelerinden CD, disket, ICR standardında okunabilen formlar ve kağıt ortamı ile bilgi aktarımı, otomasyon projelerinin tamamlanmasının ardından, on-line gerçekleştirilecek. SSK, Emekli Sandığı, Saymanlıklar ve Noterler de, sisteme entegre olacak. Yeni dönemde ayrıca, avukatlardan, doktorlara, taksi ve dolmuşlardan akaryakıt satışlarına kadar çok değişik bilgiler de Vergi İstihbarat Merkezi’ne işlenmeye başlanacak. Bu bilgiler, mükelleflerin beyanları ile çapraz kontrole tabi tutulacak ve vergi kaçıranlar çok daha kolay şekilde ortaya çıkarılacak.
|