Muhakemat - page 12

ikinciMaksat
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
183
MukaddEME
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
183
nübüvvet akîdesinin ispat ve izahı ile beraber, peygamber efendimizin (
AsM
) Cenab-ı
Hakkın vücut ve vahdetine delil oluşu anlatılır. nübüvvet akîdesinin çekirdeği “nübüvvet-i
mutlaka” yani peygamberlik müessesesi, esası ise “nübüvvet-i Muhammediye” yani Hazret-i
Muhammed’in (
AsM
) peygamberliği olduğu ifade edilerek, evvelâ nübüvvet-i mutlakanın is-
patı ve insanlık için neden zarurî olduğu, sonra da peygamberimizin (
AsM
) doğruluğu izah
ve ispat edilir.
MukaddEME
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
193
nübüvvet akîdesinin kübrası olan nübüvvet-i Muhammed’in (
AsM
) sıdkına ve peygamber
oluşuna delil olan bazı hususların “Beş Meslek” halinde ispat olunacağı beyan edilir.
BİRİNCİ MESLEk
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
194
resul-i ekrem’in (
AsM
) güzel ahlâk ve seciyelerinin onun nübüvvetine nasıl delil olduğu
izah edilir.
İkİNCİ MESLEk
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
197
peygamberimizin (
AsM
) ümmîliği ile beraber, geçmiş peygamberlerin bütün hallerini ve
sırlarını izah etmesiyle, bütün zekâ sahiplerinin nazar-ı dikkatlerini çekecek şekilde çekin-
meden ve sonsuz bir cesaretle söylemesi, önceki semavî kitapların birleştikleri noktaların
doğrulayıcısı, ihtilâf noktalarının ise musahhihi olarak bütün peygamber kıssalarını zikret-
mesinin, onun sıdk ve nübüvvetini nasıl ispat ettiğini izah eder.
ÜçÜNCÜ MESLEk
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
200
resulullah’ın (
AsM
) zaman-ı haldeki, yani Asr-ı saadetteki icraatının, onun nübüvvetinin
hakkaniyetine nasıl delil olduğu izah edilir.
döRdÜNCÜ MESLEk
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
203
İstikbalin, yani Asr-ı saadetten günümüze kadar geçen zamanın ve bundan sonra gele-
cek olan zamanın resulullah’ın (
AsM
) doğruluk ve haklılığına nasıl delil olduğu dört nükte
hâlinde beyan edilen küllî kaidelerle izah ve ispat edilir.
BEŞİNCİ MESLEk
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
215
resulullah’ın (
AsM
) mu’cizeleri hakkında mühim bir ölçü zikredilerek, bu ölçü dâhilinde
altı nevi mu’cize sıralanır. Şakk-ı kamer mu’cizesine yöneltilen bir itiraza gayet güzel ve ik-
na edici cevap verilir.
ÜçüncüMaksat
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
220
kur’ân’ın dört maksadından biri olan haşr-i cismanî, yani öldükten sonra dirilme akîde-
sinin izah ve ispatı yapılır.
i
çindekiler
| 12 | MuhakeMat
1...,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11 13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,...332
Powered by FlippingBook